tisdag 6 mars 2012

En solig helg

Den här indianen fick jag med mig hem från dagis i torsdags :) Inte förän på lördan fick jag tvätta bort den fina målningen!

I fredags så hämtade mormor och morfar barnen på dagis medans jag åkte till Norrtälje och hämtade mina ridstövlar och handlade lite. Sen hjälptes vi åt att laga middag som vi åt när M kom hem från jobbet! Väldigt trevligt med hela stora familjen på en gång!

Lördagen blev lugn och skön. Vi var ute i det fina vädret och gungade och lekte på altan på förmiddagen. Vilma var trött och grinade efter sin napp... Efter en stund tröttnade jag och "skickade" in henne. Fem minuter senare sov hon i soffan framför teven. Jag gav henne en flaska välling och bar upp henne i sängen.
Anton och jag värmde lite lasagne som vi tryckte i oss och sen gick vi ut igen. Gick över diket och upp till stora stenen, Bolla följde med och klättrade upp på stenen hon oxå!


När vi gick runt där på kalhygget och letade efter vårblommor så kom Hans och Jill (i varsin bil som vanligt :) ) Vi gick in och åt semlor som Jill slängde ihop på ett kick och drack "finkaffe".
Lite senare när M kommit hem från sin fotboll så åkte jag ner till Rimbo och kollade på Angelica och Nenne när de tränade för Agneta Carlén. Det var roligt och alltid lika inspirerande :) Det drog ut lite på tiden (som vanligt) och jag kom inte hem med middagen förän klockan var nästan halvåtta! =/ Hamburgare med pommes ifrån kebaben blev det. Sedan blev det godis och chips och dipp framför melodifestivalen. Anton gillar verkligen Sean Banan! :)

Sen var det söndag och fortfarande soligt och fint men lite kallare. Vi passade på att städa och plocka undan en massa medans det fortfarande var för kallt att gå ut. Skönt att få lite ordning och reda :)
Sen var det bara på med alla kläderna och ut! Jag dammsög och torkade min bil. Det behövdes verkligen.
Sen satt vi på altanen och fikade lite. Vilmis tyckte det var lite för soligt så hon lånade mina solbrillor :)


Anton ramlade ner från rutchkanan och blev ledsen så han satt en stund i Mickes knä för att lugna ner sig. Vilket han verkligen gjorde! Han sov väl en halvtimme eller nåt där i solen!


Vilma tyckte att vi skulle släppa ut kaninerna så så blev det! De tyckte nog det var lite kallt om tassarna men det var ju lite mer utrymme att hoppa omkring på så lite nöjda verkade de allt! Det fanns ju lite gammalt gräs att tugga i sig oxå!

När vi alla tröttnat på att va ute så gick vi in och jag bytte om och åkte till stallet. När jag kom dit upptäckte jag att jag glömt nyckeln till sadelkammaren hemma och Lotta var inte hemma så det blev ingen ridning. Passade på att ta in unghästen och träna henne lite på att vara ensam i stallet och stå uppställd och bli borstad på. Hon var duktig men vill inte stå still utan går hela tiden fram och tillbaka och hit och dit... Väldigt svårt att träna på att hänga på henne då... Hon tycker i allafall att jag är helt okej när jag står bredvid henne på pallen nu! Sen åkte jag hem igen.
Lagade kyklinggryta med röd curry till middag. Jättegott!
Kram och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar