fredag 2 mars 2012

En så fin och solig fredag

Det ser verkligen superskönt ut när man tittar ut genom fönstret. Nästan tur att jag inte har några fönster ut på mitt kontor utan bara in till produktionen för annars hade jag nog inte kunnat sitta kvar här inne i bunkern :)
Efter jobbet ska jag åka och hämta mina ridstövlar och handla lite mat. Fredageftermiddagar är den värsta tiden på hela veckan att handla på Ica men ibland har man inget val! Mamma och pappa kommer förbi sen så de ska hämta ungarna på dagis. Hoppas det går bra! Då behöver jag i allafall inte stressa med det :)
Sen så är ju M ledig i helgen oxå eftersom han har jobbat dagskift hela veckan, precis som vi vanliga :) Så det blir fullt vid middagsbordet i kväll! Trevligt!

Både onsdag och torsdag har jag åkt till stallet när Micke kommit hem och vi ätit middag. Trimmade lite dressyr i onsdags. BW hade ridlektion samtidigt och kom med lite bra tips och ideér till mig. Alltid uppskattat. Hon tyckte Naomi var jättefin och flott i formen!! :)
I går var det hoppträning för Micke. Det var två ponnytjejer med i vår grupp. Jag tror att det var därför som Naomi var lite estra spänd och speedad. Hon har ju varit så lugn och fin sista gångerna vi har hoppat men inte igår inte... Det blev lite mkt av och på. Hon spurtade runt och jag höll i och helt plötsligt tog hon min broms och nästan stannade innan jag hann lägga på mer ben osv... Hoppade dock superfina språng emellan detta. I en kombination så blev det lite knasigt och hon kastade sig ut framför B-hindret. Då var det riktigt nära att jag fick tugga grus :) Åkte över på ena sidan men fick ett rejält tag i manen och hävde mig tillbaka! =)
Nästa gång vi red på kombinationen la jag på lite extra ben och tog i manen redan innan och det var tur, för jäklar i min lilla låda vad hon tog i och hoppade superfint! Det där borde du ha filmat sa Micke! :)
Över lag så var jag i allafall nöjd med hela träningen även om jag föredrar en lite mer sansad Naomi!


Jag tror att hon var typ så här mkt över, fastän hindren var kanske en meter!
Finaste Russin när hon tar i för kung och fosterland!

Snart dax för helg!
Kram och hej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar