onsdag 29 februari 2012

En sista hemmadag för barnen

Igår var barnen äntligen rätt så friska igen. Ingen feber eller andra större sjukdomstecken :) De var såklart hemma i allafall och piggnade på sig lite till med sin pappa. De hade varit ute och lekt i finvädret på eftermiddagen.
Här på bron nere vid badet!

Medans de var hemma och hade det bra så hade jag fullt upp på jobbet. Det sätter sina spår på arbetsmängden när man är hemma och vabbar =/
Vi hade lite diskussioner här med en av de nya cheferna... Hon har lite åsikter om hur hon vill ha saker och ting men vet inte riktigt hur det ska va för att passa henne... Förut så jobade de bara på i produktion och det blev massa gjort. Nu ska det fyllas i massa listor och filer och det ska räknas enheter och massa annat trams... Undrar varför vi inte får ut lika mycket ur produktion längre?!? =/

Som tur var åkte jag till stallet efter jobbet och fick lite frisk luft och motion :) Hjälpte först Lotta att ta in hästarna och sedan fick Naomi sig ett pass i ridhuset. Jag kom på att hon är mkt lättare att rida när det är hoppning än dressyr... Numer är hon lugn och fin när vi hoppar och blir nästan inte stark alls. När jag däremot satt och trimmade igår så vill hon hela tiden bara springa fortare och fortare... Jag gör 700 halvhalter men hon ligger ändå heeeela tiden på i handen. När jag galopperar på en volt så är hon hela tiden lite för stark och svår att forma och svänga. Jag måste helt enkelt alltid ha lite hinder framme :)

När jag kom hem var det dags att natta de nybadade barnen!

I morse när jag åkte hit så var himlen alldeles röd och fin. Det ser ut att bli en fin dag :)


Kram och hej!


1 kommentar: