torsdag 9 februari 2012

En tisdag

Åkte och hämtade barnen efter jobbet och sen hem till färdiglagad middag. Så borde det vara alltid! Åt tillsammans hela familjen och satte oss sen framför TV-spelet en stund :) Det är jätteskoj när man sitter och hjälps åt så där tycker jag.

Sen bytte jag om och åkte till stallet. Satte på hoppsadeln och tänkte ta fram lite bommar och annat skoj men när jag kom ner till ridhuset så var "ponnytjejerna" där igen så jag fick lägga ner mina markarbetesplaner. Den ena longerade sin ponny och skrek samtidigt på den andra vad hon skulle göra. Tur att man inte har en sån storasyrra som tror hon är bäst i världen...
Naomi var lite okoncentrerad och lite mer intresserad av ponnisarna än av mig så det gick inge vidare i början. Travade runt och gjorde massa avsaktningar och igångsättningar men det blev lite av en kamp varje gång jag bad om nåt. Så fort ponnisarna åkte hem så skärpte hon sig och blev superfin igen! Låg på lite mer än dagen innan men gick ändå fint och lyssnade bra. Gjorde några ordentliga travökningar som blev riktigt fina! Gjorde några helt okej skänkelvikningar oxå! Sååå fin häst! I lavv... :) <3
När vi var klara gick vi in i spolrummet och tvättade benen och spolade ur den bajsiga svansen. Hon stod snällt lös eftersom vi inte hade nån grimma med oss och man kan ju gärna inte knäppa fast i tränset :)
Hon blev så fin så. Sen borstade jag bort en himla massa lös päls. Hon fäller massor men bara på rumpan...
När jag kom hem sen så var jag lite för pigg för att sova men klockan var egentligen sovdags så det blev lite sent i säng!

Mer uppdatering kommer lite senare!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar