söndag 12 februari 2012

En lördag

Idag skulle jag få sovmorgon... jo det gick ju bra! Vilmis kom intraskande vi typ halvsju, tände lampan i trappan och kom upp i min säng och låg och snurrade runt en stund. Kittlade mig i ansiktet med sitt trasselhår och pillade på alla grejjerna på nattduksbordet... Efter en stund gick M ner med henne och satte på teven. A sov några minuter till men gick sen ner han oxå. Sen var det full fart här nere och det gick såklart inge vidare att somna om. Jag skulle behöva öronproppar, hörselkåpor med musik i och ...jag vet inte vad för att inte höra livet..... Vid nio gav jag upp och gick ner.
M gick på styrelsemöte och jag städade åt kaninerna som fick sitta i uteburen i snön en stund. Det tyckte de var spännande och hoppade runt för fullt. Hittade tom med några små grässtrån att gnaga i sig. Innan jag stoppade in dem igen klippte jag klorna på dem. Sen in och fram med dammsugaren och drog runt ett varv. Vi har ju en viss hårig goldenretrieverkille här så jag kommer ju behöva dammsuga i morrn igen när han har åkt hem men det blev ju fint ett tag i allafall. När M kom hem åt vi lunch och så gick jag på promenad med Lucaz och sen åkte jag till stallet.
Red samma väg som igår men baklänges. Följde hovavtrycken i snön från igår för jag hade ingen aning om vart jag skulle. Travade och galoppade lite på de fina fälten men trasslade runt lite i en skogsdunge när vi skulle hem igen och fick rida tillbaka en bit och ta en annan väg som jag hittade. Red sen lite på travbanan och ett varv till på slingan. Hon var superfin i formen och lugn och sansad. Mjuk som honung i handen och lyhörd för minsta lilla hjälp! Kul!

Sen hem, ut med hunden igen, laga middag åt mig och barnen. M åkte på fest i Edsbro. Sen hade vi Mellomys med godis, läsk och chips och dipp (och ett glas rosé till mig). Anton somnade snart i soffan så jag fick bära upp honom och då gick Vilma också snällt upp och la sig. Jag började kolla på nån film men somnade ganska snart jag med så när M kom hem igen låg jag och gosade i soffan :) Sen var det bara att gå ut med hunden igen och nu ska jag gå och sova!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar