fredag 13 januari 2012

En stormig fredag

Onsdag och torsdag jobbade Micke så då har jag jobbat, hämtat barnen och haft soffmys på kvällarna. Vi har börjat få in lite rutiner igen efter julen. Kl 19 är det på med pyjamasen och halvåtta upp i säng. Helst ska jag ha hunnit duscha däremellan men det beror ju på hur bra det går med pyjamas och tandborstning. Sedan ligger jag däruppe med dem en lite stund, tre minuter i varje säng har jag sagt och sedan får de ligga snällt och somna själva. Sen säger jag att jag ska gå ner och duscha ifall jag inte redan gjort det eller diska eller nåt annat bra för då får jag lov att gå ner :)
Det börjar funka riktigt bra! M kan bli liggandes däruppe i en halvtimme ibland vilket jag inte har ro till! Jag vill ner och få klart här nere så jag kan gå och sova! Tröttmössa som man är!

Idag så åkte jag till stallet efter jobbet. Det blåste verkligen storm men jag envisades och gav mig ut på "slingan", den preparerade ridvägen på 1.8 km runt gården. Hästarna i hagarna runt omkring var typ halvgalna men Naomi skötte sig förvånansvärt bra. Travade iväg lite ibland men det var det enda. Hästen som "man inte kan rida ut själv på". Det kändes bra! Hon är ju supersnäll och bara man är bestämd mot henne och hon vet vem som bestämmer så bryr hon sig inte ens om att bråka.
Jag hoppas verkligen att det håller i sig! :)
Sen gick vi in i ridhuset och där tog det en stund innan vi var helt överens om i vilket tempo och form vi skulle gå :) Men som vanligt så var hon jättefin på slutet!

På vägen hem pratade jag med en kompis i telefon och fick veta att hon och hennes man skå få adoptera två tvillingtjejer på två år ifrån Tjeckien! De åker redan om drygt två veckor! Jag blev så glad för deras skull att jag började gråta i bilen... Så himla roligt! (Nu börjar jag nästan gråta igen...)
Jag hoppas verkligen att allt går bra för dem! Ser så fram emot att få träffa småtjejerna! De är ju bara ett halvår yngre än Vilmis så de kommer säkert bli kompisar. Barn har ju inte samma språkbarriärer som vi vuxna utan är ju rätt så bra på att förstå varandra utan att prata. Verkligen superkul!

Väl hemma så var middagen nästan färdig. Det blev ryggbiff från Holmen och rotsaker i ugnen och en flaska rött. Måste ju fira mina vänner! ;-)
Supergod middag! Tack älskling!

Efter kaffe och glass så tappade jag upp ett bubbelbad till Vilmis som älskar bubblor. Jag hade köpt nya på The Bodyshop.

Luktade så gott och halva priset var det oxå!
Jag blev lite sugen och hoppade ner jag med! Vi lekte säl och blåste bubblor. Snart kom Anton oxå i och det blev rätt så trångt... =/
Men jättemysigt!

Sen fick de på sig morgonrockar och satt i soffan och fick sitt fredagsmys. Bilar!

Kl åtta gick vi upp, låg tre minuter i varsin säng och sen har det varit tyst där uppe! Nu är det vuxenfredagsmys!

Trevlig helg på er!








1 kommentar:

  1. Idag kan vi ju grina lite för att det är måndag kanske.... Ses på fikat =)

    SvaraRadera