måndag 16 januari 2012

En ny vecka

Så då var helgen slut och det var jobbmåndag igen. Jag hade nog kunnat komma på nåt roligare att göra men... det är helt okej i allafall. Helgen har varit skön även om det stormade lite fredag och lördag. Som kompensation så var det ju bra igår i allafall. Då klädde vi på kidsen och åkte till en liten pulkabacke och tillbringade nästan en timme där innan vi alla var så trötta på att gå upp igen så vi la ner och åkte hem.


Sen fixade vi lite hemma på tomten och klappade söta kaninerna en stund. Vilma vill gärna bära dem men jag vill inte riskera att inte få tag på dem igen när hon tappat dem så hon får nöja sig med att klappa dem när jag har dem i knät. De fick även ett nytt tak på sitt hus. Tack för det husse!
Bolla var med och lekte på tomten hon oxå :)

Vem blir inte glad när man får sallad? Fanta gömmer sig som vanligt i sin "håla" under huset :)

Efter lunch tog jag med mig min PT Angelica och åkte till Naomi. Vi byggde upp en liten bana i ridhuset som började med en personlig favorit. En "femochenhalva". Framridningen gick ut på att få koll på bogarna och kunna svänga runt voltspåret i galoppen utan att krocka med sargen eller rida över Angelica. Det låter ju inte så svårt men ack vad fel.... Vi fick i allafall till det så där så vi kunde gå över till hoppningen innan vi var helt slut. Vi fick börja med att hoppa ett hinder i taget och sedan göra halt. Det gick lugnt och sansat fram till hindren men lite kvickare efter dem... :) Efter några gånger så kunde jag hoppa "hela" banan i galopp utan att vi skenade runt. Hon tyckte det var kul och jag med! Ett par träningar till så ska det nog se rumsrent ut oxå! ;-) Tack snälla Angelica för hjälpen! Nu känns det bättre att vara med på första "riktiga" hoppträningen för Micke Jönsson på torsdag....
I lördags var jag där och longerade henne en stund oxå så hon inte skulle ha för mkt överskottsenergi till hoppningen igår :) Då var hon oxå snäll men busade och bockade lite i galoppen.

Vi såg en sjukt dålig film i lördags kväll. Efter en Stephen King-bok. The Mist hette den. Inte nog med att den var rätt tråkig så slutade den helt sjukt elakt... Jag tyckte så synd om huvudrollskillen... Usch...

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar