onsdag 11 januari 2012

En färdig häst

Åkte som sagt till stallet och red igår. När jag kom så var inte alla hästarna inne så jag hjälpte Lotta att ta in de sista medans Naomi fick äta lite mat. Det är skönt när det är fruset i backen eftrsom det går så mkt snabbare att borsta då när inte hela halsen och manen är indränkta i lera...

Här står hon och bara väntar på att få bli tränsad lilla hästen.

Hon var så otroligt pigg och speedad nere i ridhuset att det tog 45 minuter att få henne att lugna ner sig och börja arbeta. Hon var tvungen att få galoppera av sig helt enkelt. Så länge hästen känns som att den ska springa all världens väg och hur länge som helst vill man ju tyvärr inte börja galoppera... Lite som en ond cirkel... hmmm... Jag vet ju i och för sig att hur speedad hon än är så är hon ju jättesnäll.... Nästa gång när hon är på det humöret så ska jag låta henne "springa av sig" på en gång.  
Sista kvarten var hon i allafall superfin!
Hon gick i lagom låg form och väntade på minsta lilla vink ifrån mig i alla gångarter!!
Hoppas att hon kommer vara så från början när vi lär känna varandra lite bättre :)
Idag ska Lotta rida henne eftersom jag inte kommer tillbaka förrän på fredag så kanske hon är lite lugnare då!

Kram och hej!


1 kommentar: