måndag 16 januari 2012

En ny idé

Nu har jag snöat in mig på nåt nytt igen. Som jag nämt förut så har jg ju slutat använda schampo utan tvättar bara håret med balsam. Detta har jag nu hållt på med i typ tre månader. Tyvärr märker jag ingen skillnad. Det blev ingen Aha-upplevelse direkt, jag behöver fortfarande "tvätta" håret varje dag för att det inte ska se fett ut så nu ska jag prova nåt nytt :)
SLS-fritt!
SLS är en tensid som finns i nästan alla schampon och är starkt och uttorkande. Det gör att det blir ett bra lödder.... Nu har jag köpt schampo och balsam på The Bodyshop som innehåller andra mer natur och människovänliga saker!



Det fick bli en ny snäll duschcreme oxå
De luktar alla tre jättegott och är extremt dryga. Man tar bara en liten klick och lite vatten i handen och så arbetar man upp ett lödder och sen räcker det huuuur långt som helst! :) 
Det är ju lite dyrare så man vill ju gärna snåla :)
Även tandkräm, både för barn och vuxna, innehåller SLS. Det finns även där några märken utan. Tex har jag hittat ett på Apotek Hjärtat som är deras egna märke. Har inte provat dem ännu då jag vill göra slut på de tuber vi har öppnat redan. Återkommer med resultatet senare!

Katching! ;-)

1 kommentar:

  1. Ja det vill vi höra med om sen :) ha en bra vecka :) Kul att det går bra med ridningen.

    SvaraRadera