onsdag 18 januari 2012

En osig kväll

Hur kan det vara så svårt att steka raggmunk...? Det var raggmunk på jobbet till lunch så då blev jag lite sugen på det när jag åkte hem och började planera middan. Jag hade matlåda så jag fick ju inga... Det tar ju lite tid att skala och riva potatisarna för att inte tala om hur lång tid det tar att steka. Men jag tänkte att barnen kan ju äta medans jag steker så blir det inte så sent i allafall. Det blir alltid lite osigt och rykigt när jag gör raggmunk men igår slog jag nog nytt rekord... =/ Först satte brandvarnaren på övervåningen igång och det var ingen sån där man bara kan slita ner och ta ut batterierna inte...
Nejdå den var liksom ihopkopplad med hela huslarmsystemet på nåt vis så den gick inte att stänga av.
Blev tvungen att ringa Micke och fråga om hjälp. Han hade dock ingen aning. Efter en stund slutade den i allafall tjuta. Ner igen och på med plattan och fortsatte steka. Efter ett par tre st så började brandvarnaren på nerevåningen... men den var det bara att ta ur batteriet från så blev den tyst. Sen kunde jag göra färdigt och vi fick äntligen äta :) Väldigt gott blev det!

(Bilden är stulen från internet)

När middan var bortplockad och jag diskat så var det dags för grynen att gå upp och sova. Anton somnade på två röda men Vilma låg och sjöng och snurrade runt och sprang och hämtade grejjer osv i typ en timme... Suck... Tända och släcka sänglampan är oxå kul tydligen i stället för att sova!

Sen var jag tvungen att tokelda i kaminen och ha altandörren öppen så att det vädrade bort "lütsendimman" :)
Hade kläder på torkställningen oxå som jag var tvungen att ställa ut på altan för att vädra :)

Idag fungerar inte vårt datasystem så då är det lite svårt att komma på vad man ska göra men snart är det i allafall frukostrast! ;)
Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar