tisdag 6 december 2011

En kylig kväll

Äntligen lite vitt på marken. Inte så mkt men ändå! Vi hoppas på mer! Sitter och väntar på att Vilma ska somna däruppe. Hon ville inte alls ikväll. Kom smygande till trappan och hade stängt dörren och allt för hon var vaken :) Anton sov som en gris fastän det som vanligt var han som inte skulle gå och lägga sig. Han somnar medans hon ligger och sjunger och springer och hämtar böcker och har sig. Knasungar!
De senaste två dagarna har jag varit jättetrött och haft lite ont i huvet så i morgon ska jag gå till naprapaten och se om han kan knäcka till lite i nacken så huvudvärken släpper.... Jag tycker det är lite läskigt det där med kotknäckeri... Men jag kan ju inte dissa honom förrän jag provat! Han har ju faktiskt fixat ett och annat ont på mig förrut. Nu i höstas hade jag ont i ena handen och det ordnade han till på ett par ggr så jag håller tummarna.
Idag har vi ätit "Chiliarne" till middag! Helt enkelt en förkortning av Chili con carne! Smarta barn! De åt hur mkt som helst när de väl smakat. Vilma var skitsur först för att det inte var spaghetti till "köttsåsen" men när hon förstod att det inte var köttfärssås utan Chiliarne så gick det bra :)
Hade sån tur att det blev matlåda till i morrn oxå! Det gillas skarpt!
Just nu är det 6 grader kallt ute och jag sitter inne i värmen och suger på lite knäck som jag fått av Vibbe. Supergott! Ska nog försöka mig på att baka lite knäck och kola jag med :) Nån dag... :) Kanske...
Nu ska jag i allafall strax gå och sova för det har tystnat däruppe!
Hoppas på att vakna pigg och utvilad i morgon!
Kram och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar