fredag 9 december 2011

En fredagkväll

Sitter i soffan i lugn och ro och väntar på att få veta vem som vunnit Idol. Har ingen direkt favvo utan tycker att båda är väldigt bra men på olika sätt. Så jag bara avvaktar :) Tycker i allafall att vinnarlåten var rätt så usel oavsett vem som sjöng den...

Idag var jag ganska tidig på jobbet och hann med en hel del på förmiddagen. Sen var det Jullunch uppe i restaurangen på jobbet. Maten var okej men inte så god som jag tycker den har varit de senaste åren. Synd för jag hade väldiga förhoppningar :)
Lovade några killar att jag skulle skjutsa dem till centrum när jag åkte hem... att man aldrig lär sig... typ 20 minuter efter att vi bestämt som "senaste tid" så hade jag lyckats få ut dem till bilen... :)
Det blev då lite stressigt men jag hann till dagis innan personalen slängde ut mina barn i ösregnet. :)
När vi kom hem så var mormor och morfar här med färdiglagad middag som bara var att värma. Mkt uppskattat! Laxpudding blev det. Den fick betyget helt okej av mig. Anton åt en hel del men Vilma vägrade ens smaka. Knasfia! Båda barnen var jättetrötta och gnälliga hela eftermiddagen och kvällen. Halvåtta kunde jag inte hindra dem från att gå upp och lägga sig. De somnade på en gång och jag har inte hört nåt ifrån dem sen. Hoppas de är tysta hela natten och sover snällt i sina sängar för jag känner på mig att jag behöver vara utvilad i morgon när barnens kusiner, Hugo, Thyra och Fanny kommer hit och skall tillbringa ett dygn i vårt gigantiska hus! :) Barnen är förväntansfulla och har börjat planera vem som ska sova i vems säng osv. Själv tycker jag att det ska bli skoj och hoppas att det går bra för då kommer jag med gott samvete kunna lämna mina två till Magnus och Jenny sen! :) Tjänster och gentjänster!

I morrnbitti ska jag till stallet och släppa ut lite hästar och rida ut tillsammans med Angelica och Nenne.
Hoppas att det blir någorlunda väder och att Pelle är lite piggare än i går!
Vi hörs! Kram o hej!

1 kommentar:

  1. Ja hoppas du fått sova inatt. För snart så kommer de, åh hoppas det går bra, hör vell inte direkt till vanligheten att de sover borta liksom, så ha hushållsrullen i beredskap ;)

    SvaraRadera