fredag 14 november 2014

Lite träning

Måndag: Var och träna skivstång. Laddade tungt på stången till en början och det kändes riktigt bra. Starka ben och rygg! Sedan körde jag lite lättare till de klenare kroppsdelarna :)

Tisdag: red jag först ut en sväng i mörkret med Droppen och sedan provade jag lite olika varianter av hur skarpt eller snällt jag kan ha tyglarna på pessoabettet. Hon hatar verkligen pessoabettet.... När vi hoppar brukar det va okej men absolut inte när vi trimmar i ridhuset. Slutsats = sur häst ;)

Onsdag: Hoppträning för Agneta på Boo Gård i Åkersberga. Droppen visade sig från sin allra sämsta sida och kunde inte galoppera alls. Hon fladdrade bara omkring och var halvvild... Nästan så jag tyckte lite synd om de andra som var med. Hon hoppade dock snällt och väldigt fint!
Fick dock väldigt mkt konstruktiv kritik att ta med mig så jag är väldigt nöjd med träningen fastän den inte kändes så bra. Agneta drog samma slutsats som jag har gjort flera ggr innan om varför galoppen blir sämre ju mer vi hoppar. Så nu ska vi jobba på som bara den :)

I går kväll satt jag hemma i fåtöljen och knypplade mest hela kvällen. Jobbar stenhårt på en mössa som jag hoppas blir lagom till Vilma den här gången :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar