torsdag 9 oktober 2014

Åsa testar

Hej hopp
Det är verkligen full aktivitet här :)

I måndags så råkade jag gå in på Kicks och köpa ett par nya nagellack. De skulle vara som gelélack men man behövde ingen UV-lampa för att härda dem. Hon i kassan sa att de var sådär... men eftersom jag ändå hade ett presentkort som jag fått i julklapp ifrån jobbet så tänkte jag att jag kan väl prova :) Jag valde en gammelrosa färg, lite diskret men fin. Först skulle man måla två lager med färgen och sedan ett lager med ett speciellt topplack. Jag var alltså "tvungen" att köpa två lack.
Jag målade i måndags kväll och nu, snart tre dygn senare är det fortfarande lika fint och har inte släppt nånstans!! Det är ju en bra början!
Det stod att det skulle hålla en vecka så vi får väl se :)


En annan sak som vi gör där hemma just nu är gummisnoddspyssel! Man har den lilla rosa "pinnen" och en virknål sen kan man göra armband, ringar eller andra långa kreationer av detta. Väldigt skoj :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar