onsdag 17 juli 2013

Semester

Det är helt enkelt otroligt skönt med semester! Är inne på min tredje dag nu och jag glider runt o är lite småseg mest hela tiden :-)
Tydligen så har jag bloggat aldeles för dåligt också... Det var visst nån som gnällde lite ;-)
Men vad ska man skriva? Vi softar ju mest!
Badar i poolen. Barnen leker med grannkillen. Jag har varit ute o gått lite. Vi var på 1-års kalas hos Stina. Vi har varit o klappat på Droppis. Haft middagsgäster och ikväll ska vi till Brottby på middag.
Sammanfatttning: I Love Semester :-)

I går blev jag tvungen att åka till veterinären med lilla Frisco. Hans framtänder hade vuxit nåt helt otroligt så han hade blivit lite för lite mager och han var rinnig i ögonen. Nu är tänderna kapade och jag hoppas att han repar sig snart. Han ska ha ögondroppar tre ggr per dag och stödfodras med nån typ av gröt med massa örter o sånt i. Han älskar gröten och sitter snällt när jag droppar ögonen. Tur det. Däremot är han inte så lättfångad i stora buren.
Ett tips till andra kaninägare som kanske läser här är att kaniner skall inte fodras med morötter, äpplen, knäckebröd o annan människomat. Knappt ens med pellets. De ska äta hö och pinnar o gräs och andra saker som de äter i naturen. mår de som bäst och tänderna hålls i trim :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar