måndag 17 juni 2013

Helgen som gått

Nu är det redan måndag igen och helgen har passerat i rasande fart.
I torsdags kväll när jag lagt barnen så slängde jag ihop en rabarberpaj och medans den stod i ugnen tog jag mig en prommis. Knatade på så jag var helt slut i benen när jag kom hem igen. Laddade sen upp batterierna med en stor bit paj innan jag gick o la mig! :)
På fredagen skulle det ha varit kubbturnering på jobbet men pga att det mest regnade hela tiden så blev det inställt och jag kunde passa på att åka till stallet i stället.
I lördags var det riktigt fint väder och jag passade på att ligga i solstolen en bra stund medans M var på fotboll och barnen sov middag. A hade lite feber och V var bara allmänt trött och somnade i en solstol.
Sedan rensade jag (med "hjälp" av barnen) en massa ogräs på gruset framför huset. Vilken otrolig skillnad det blev men det är mkt kvar fortfarande i kanterna... Även fast jag höll på en bra stund i går oxå.
Micke snickra för fullt hela helgen och jag har klippt en massa gräs. Kan även konstatera att gräset blommar för fullt för nu kliar det som attans i mina ögon...
I går kom mamma och pappa och Jill o Stina förbi på eftermiddagen och fikade med rabarberpaj som jag slängde ihop lite kvickt för det var inte många smulor kvar av den jag gjorde häromdan :)
Stina provade på att gå "all in" i sandlådan. Hon välte över kanten och fick sand i hela ansiktet men vad gjorde det?!? Klart lilltjejen ska få en egen sandlåda :)

Annars har det blivit grillat för hela slanten både lunch och middag :)

Jag var och köpte en varsin ny bilstol till barnen oxå förra veckan, lägger med en bild på dem oxå!
Ha en bra dag! :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar