onsdag 22 maj 2013

Terminens sista Hakingträning

Dagen till ära fick Drop ha flätor i manen :) Fyra väldigt långa och en väldigt kort längst fram. Riktigt söt blev hon. Det är för att jag trasslar in mig i manen när jag rider... :) På lördag tänkte jag försöka få till lite knoppar till tävlingen på söndag. Jag hoppas Jill har tid att komma och hjälpa mig!!! :) Annars blir de inte så fina...
Åter till dagens träning då. Nytt bett, ett tvådelat baucherbett med tungstickan på såklart.
Min plan var att det skulle vara lite skarpare än det vanliga bettet men ändå snällare än pessoat men jag vet inte... Hon var helt otroligt stark hela passet. Det kan iofs berott på att jag inte alls fick loss henne i sidorna idag. Måste trimma mer dressyr... KUL... ;) Framridningen var ungefär som vanligt med skänkelvikningar längs långsidorna, bommar i skritt och trav. Det gick bra fast med lite konstant dragkamp. Sen hoppade vi en studs som var rätt så lång, det gick super förutom att jag knappt fick stop på henne efteråt, ja ni förstår mina stopproblem va? Sedan hoppade vi en himla massa snäva svängar åt alla håll och kanter. Då tappar vi galoppen i kurvorna och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska jobba mest på att hålla galoppen eller klara svängen så det blir nåt halvdant. Vi kommer snett på hindren i dålig galopp. Då kanske det är bättre att sakta av till trav och få en bra väg... Hoppa gör hon ju ändå. Nu orsakade detta några stopp på ett par blå tunnor. Mitt fel...
Sen var det dags för bana och den flöt på galant. Hon hoppa superfint i full fart. Den var rätt så trixig, när vi kom till näst sista hindret så var jag så fokuserad på att få upp henne på vänster tygel att jag tappade bort höger bog så hon liksom flöt iväg och vi fick ett stop. Tog det igen och då hade jag koll på alla hennes kroppsdelar och det blev perfekt! Jag är supernöjd med banan!
Efteråt fick jag massa beröm av Haking. Han sa att jag är trygg i min ridning och i mitt system och att jag kan använda mig av det och "få till det" oavsett vilken häst jag sitter på. Han sa det på ett sånt sätt att jag faktiskt blev lite rörd :)
I lavv Haking! :)
Jag ska försöka komma iväg på några träningar i sommar. Han kommer bla ha på Lovisedal och Lotteräng. Jag gillar ju när det är lite större banor. Droppis oxå för då behöver man inte göra så korta svängar som i ridhuset :)
Nu ska jag nog spana in om jag kan hitta lite fler tävlingar oxå
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar