lördag 11 maj 2013

Lördag

I morse blev vi liksom kvar i sängen rätt så länge... Micke och Anton gick upp och åt frukost strax efter sju sen kom Anton och la sig hos mig och somnade igen när M åkte iväg. Supermysigt var det! Vilma kom ner först kvart över nio så tills dess låg jag kvar och lyssnade på min bok. Sen gick vi upp och åt frukost medans Anton fortsatte att sova. Klockan tio först kom han ut ur sovrummet och la sig i soffan... Tröttmössa! När sen Neo plötsligt kom hit så tog det två sekunder och sen var han redo att leka!
De lekte medans jag vek tvätt och plockade undan lite. Det var inte så varmt ute så det kändes helt okej med inomhusgöra hela förmiddagen. Micke kom hem igen till lunch. Vi åt och sen så åkte jag och Vilma och handlade medans Micke och Anton snickrade på huset.
När vi kom hem igen så drog barnen till Neo. De kom inte hem igen förrän hela Neos familj kom för att grilla här hemma.
Jag gav mig iväg på en liten springrunda innan jag satte igång med middan. Minsta tänkbara rundan men jag tänkte att jag måste börja försiktigt så benen håller hela sommaren. Det kändes bra!
Sen var det bara att sätt igång med dammsugnin och sedan matlagning.
Det blev, för ovanlighetens skull, grillad kyklingfilé och rotsaker i ugn... Helt klart min favvo just nu!
Ett par glas vin till det och kaffe och lite glass till efterrätt. Supertrevligt! Det känns faktiskt som att vi har fått riktigt trevliga nya grannar! Jättekul!
Nu sover barnen och jag tror att det är dags för att kolla på en film i sängen. Som förövrigt är helt nybäddad med lakan som har hängt ute på tork hela dagen och luktar så där juvligt gott...
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar