tisdag 4 december 2012

En lite lättare snöstorm

Nu är det "bara" 6 grader kallt utem men det snöar och blåser halv storm så det känns mycket kallare. Det blåste så mkt utanför ridhuset att det var en halvmeter hög snödriva utanför dörren när jag kom ner. Tio minuter senare kom de ner några andra då syntes inga spår av att jag precis öppnat dörren och gått in... Som sagt; lite stormigt.
Naomi var riktigt lugn och fin. Nästan lite för lugn=/ Jag tror dock att jag måste be nån av mina kära vänner komma och skrika lite på mig nån dag. Hon vill inte riktigt ta stödet på höger när det är ytter utan jag blir lätt lite "tjuvhängandes" i inner. Får henne inte rikigt heller att flytta undan baken för skänkeln åt nåt håll egentligen... Tror jag... Svårt när man inte har nån spegel. Så snälla! Lite hjälp vore på sin plats! :) Hon börjar kännas riktigt fin i galoppen oxå. Men nu när hon är så lugn så saktar hon gärna av i galoppen... Aldrig får man va helt nöjd! :) Hon är så söt allafall!
 
När Micke och barnen kom hem från dagis i dag så var det strömavbrott här hemma. Så det var bara att tända brasan och massor med stearinljus. Mysigt! Till middag blev det mackor och varm choklad :)
 
I går efter jobbet var jag i centrum en sväng och handlade lite. Tex ett par varma skor till mig själv och ett par polotröjor var till barnen. Micke fick ett gäng t-shirts. Nästan som julafton. Man kan ju inte hålla på alla grejjer bara för att det snart är jul. Det är ju nu det är kallt!
Vi får se i morrn om det blir nån hoppträning. Smhi har gått ut med klass 2-varning här omkring. Ska visst komma cca tre dm snö och fortsätta storma... Då finns det ingen anledning att ge sig ut på vägarna även om det är väldigt nära till Johannesberg!
 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar