söndag 2 december 2012

En kall advent

Just nu visar termometern på -13,6 grader ute och så är det massor med snö. Det kunde inte va vackrare. På dan så sken solen så fint så det gnistrade i snön. Fiiiint!
 
 
Vi har dessutom flest istappar i stan :)
 
Vi har varit och firat barnens kusin Nicklas som fyller 40 år på tisdag. Det bjöds på en massa gott. Supergod smörgåstårta och bullar och tårta. Jag älskar verkligen smörgåstårta... :)
Det var fullt med folk där, både släkt och annat löst folk. :) Alltid trevligt att träffa alla!
Nu sitter V i soffan och spelar Angry Birds på min telefon och M och A bygger lego på kontoret.
 
Vi har pyntat fint här hemma med julgardiner och stjärnor i alla fönstren. Nästa helg är det dags för vårt årliga adventsfika så då gäller det att ha det fint :)
 
I går var barnen och jag ute och åkte lite pulka i snön. Vi hade riktigt roligt och barnen var så duktiga och orkade gå på sina egna ben.... Jag vägrar skämma bort dem och dra dem i pulkan hela tiden. De väger ju en del nu för tiden... :)
 
 
Torsdag och fredag åkte jag direkt till Globen efter jobbet. På torsdagen åkte jag med Vibbe dit och så mötte vi upp ett helt gäng med "Cicci-supporters". Hon red semifinalen i Hööks-trophy. Trots att vi hejjade så mkt vi kunde så gick hon inte vidare till finalen. Väldigt kul att se henne och Olle. De var i allafall jättefina! Coolt för henne oxå att få rida i Globen!
På fredan åkte jg och mötte upp Fia så spenderade vi hela efermiddan och kvällen på läktaren. Det var riktigt bra. Vi shoppade dock väldigt dåligt... Jag köpte faktiskt ingenting.... Fia köpte ett par strrumpor :)
Det blev sent. Jag var inte hemma förrän strax innan ett på natten och då smög vi ändå därifrån innan showen var slut för att slippa trängas med alla andra på vägen hem.
 
Jag har hunnit rida lite oxå i veckan. Två dressyrpasas i ridhuset på en riktigt lugn och fin häst. En uteritt i snön på en lite piggare häst och ett hoppass i morse. Hon hoppade kalas.
 
Nu ska jag nog ta och tvinga upp de små barnen i säng :)
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar