fredag 19 oktober 2012

En lite för pigg häst


Golvet är klart!!
Lite svårt att få till färgerna på bilden när det är mörkt ute... Jag ska prova att ta ett par nya bilder i helgen när det är lite ljusare :)

Igår kväll var det hoppträning på Söderby. Första träningen efter kraschen! Jag var ovanligt nervös vilket väl inte är så konstigt...

Jag började med att berätta för Haking om avramlingen och att jag nu behövde lite nytt självförtroende. Han undrade exakt vad som hänt och jag sa som jag tror att det var och han nickade och sa: mhm... jag tror jag kan se problemet... Du skulle behöva korta dina stigläder så att du kommer upp ordentligt ur sadeln när hon hoppar upp sig sådär så du inte får en skjuts i rumpan och kommer ur balans. Jag har sett tendenser till det förut... Alltså blev det direkt till att korta lädrena ett hål. Jag har ju kännt själv oxå att det skulle behövas. Jag provade det en gång när jag hoppade hemma men då kändes det för kort så jag längde igen... Igår kändes det dock bra. Tror nog faktiskt att jag skulle kunna korta dem ett till... Jag provar det idag när jag ska rida ut tror jag :)

Från början var hon rätt så spänd och lite för pigg. Nytt ridhus, nya hinder... Skänkelvikning i kort trav blev nån typ av... ja jag vet inte vad... Huvet rakt upp och ett ben i varje hörn av ridhuset. Däremot trav över upphöjda bommar på volt och förvänd galopp gick riktigt bra. Sen var det mkt bommar. Två före och två efter hindren. På ena diagonalen med väldig kort avstånd och på den andra väldigt långt. Det redde vi ut riktigt bra faktiskt. Sen var det dags för lite linjer och bana. Allt gick kanon fram till en kombination som stod längs väggen som Haking redan innan sagt att det var banans största svårighet. Det var en oxer med mur i in, två korta galoppsprång och sen ett räcke. Jag red skitdåligt, fegade och hon stanna. Vi fick bråka en stund men sen kom vi igenom den oxå. Sedan red vi resten av banan och avslutade med kombinationen igen och det gick bra. Skönt att ha den bästa hjälpen på plats när det dyker upp problem så man kan lösa dem på en gång.
Nu känner jag mig redo för tävlingen på söndag. Jag ska till Solna och rida en klass på 1 m.
Hoppas känslan från igår håller i sig så ska det nog gå fint!


En bild från Sollentuna

Kram och hej!

1 kommentar: