söndag 9 september 2012

En helg på landet

Onsdag var jag hemma med barnen som faktiskt var riktigt pigga och glada sedan åkte jag till stallet med Vibbe. Vi red ut på en riktig mysig tur i jättefint väder. Jag red på lilla L och Vibbe på Nompan. Vi galopperade lite fram och tillbaks på en äng. L var jätteduktig med tanke på att det var första gången hon galopperade med ryttare :) Det var skoj o mysigt! Kul med sällskap ibland!
 
Torsdag var det jobb igen och sedan trimmade vi i ridhuset. Jag red utan stigbyglar och Nompan var superfin. Vi red igenom dressyrprogrammet som vi tränade på till KM förut och tom galoppökningarna gick kanon utan stigbyglar :) Lotta har bestämt sig för att rida en dressyrtävling här snart på Nompan så nu behöver det trimmas ordentligt!
 
Så här ser bygget ut. Micke jobbar på så fort han har en stund över.
 


 
 
 
I fredags var jag ledig från jobbet. Lastade in kidsen i bilen och åkte mot Flen.
 
Stannade på Burger King och åt lunch. Barnen var jätteduktiga och satt snällt och åt. Vi kom ner före mormor och morfar så vi hann gå på en lite promenad och hittade en kantarell.
 
 
Hur söta är de inte?
 
Satt sedan en stund nere på bryggan och barnen plaskade med fötterna i vattnet. När vi satt där i solen kom mormor o morfar.
Vi tog en provtur i nya båten och sedan åkte vi ut med kräftburarna.
 
lördag morgonen åkte vi ut och hämtade in alla sju kräftorna som vi fått... Det har aldrig någonsin varit så få kräftor förrut... Trist! Barnen var dock väldigt imponerade av dem när de kröp runt i den lilla plasbaljan  :) Man fick inte ta upp dem för Vilma för då kunde de nypa en i fingrarna.
Vi tog en lång skogspromenad och plackade lite mer svamp och hade lite picknik. Sedan rensade vi svamp, kokade alla kräftorna och mamma gjorde kantarellpaj.
Sen drog jag (med pappas hjälp) på mig den rätt så trånga våtdräkten med siktet inställt på vattenskidor! Det tog några försök innan jag kom upp men sen så :) Shit vad kul! Det blåste halv storm och gick rätt stora vågor så jag ramlade efter en stund och V som inte alls gillade när stackars mamma ramlade vart halvt hysterisk. Så vi fick åka tillbaka in igen. Det blev en liten sväng i allafall :)
Sedan hade vi lite kräftkalas. Vi hade tinat en låda kräftor från helgen innan så vi fick lite fler än de sju... :) Väldigt gott!
Anton sov för första gången i översängen så jag fick tillbaka min sköna breda neresäng. Han sov gott hela natten och var mkt nöjd med sin "nya" säng.
 
I morse så sjöng de för mig och jag fick paket. En stor o fin kastrull och en stavmixer! Precis vad jag hade önskat mig :)
Efter frukost så var det dags för lite mer vattenskidåkning. Den här gången startade jag sittande på bryggan och kom upp på första försöket. Mamma och Vilma stannade på bryggan och filmade medans Anton hjälpte morfar i båten. Jag åkte några varv och hoppade lite över vågorna, blev sjukt trött i armarna och sen åkte jag in till bryggan igen och släppte taget o blev blöt igen o V tyckte så synd om mig som ramlat.
 
Sedan packade vi ihop o åkte hem. Mormor följde med hem och sen kom Hans, Jill, Stina, Vibbe och Oscar hit på födelsedagsfika :) Jag fick lite fler fina paket och massa gott fika!
 
Nu ska jag snart gå o sova och jag har redan sjukt mkt träningsvärk...
 
 Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar