söndag 26 augusti 2012

En så fin häst

 
Jag tycker verkligen att den här bilden är sååå fin! Bilderna som den "riktiga" fotografen tagit har liksom inte alls lika fina färger som Klaras bilder! Jag ska nog avvakta med att köpa nån tills efter nästa helg. Då ska jag nämligen till Märsta och tävla och då kommer samma fotograf dit oxå så man kan ju hoppas att han lyckas ta nån lite bättre bild :)
Nu ska jag berätta vad som hänt på hästfronten senaste dagarna!
I fredags red jag igenom dressyrprogrammet tre gånger och sista gången kändes det helt okej faktiskt. Hon började lyssna på halvhalterna och jag fick till vägarna riktig bra. Tom galoppvolterna kändes bra :)  Jag hade nog kunnat rida det en gång till men det började bli lite bråttom till dagis så jag fick avsluta. Hon var som vanligt genomsvettig så det blev duschen.
Senare på kvällen så beslutades att KM skulle ställas in eftersom det var flera som strukit sig... Inte så glad blev jag... Som jag kämpat hela veckan för att få till den där dressyren..... Fixat med banskissen och lånat trailer och allt...
I stället så red vi ut och busade igår. Vi red ut i skogen, travade lite på åkrarna och sedan tokgalopperade vi på slingan. :) Eftersom hon är så väldigt tittig och hoppig när man rider ute så brukar det kännas lite osäkert att rida för fort men jag höll i mig i halsringen och smackade så fort hon var på väg att stanna till och då fick vi upp en himla fart. Ju fortare det går desto svårare att hoppa omkring. Hon bytte iofs galopp typ 23 gånger men bara man sitter säkert där uppe så är det ju okej. Hon bockade i allafall inte :)
I kväll när M kommer hem från sin fotboll så tänkte jag bygga upp lite hinder och trimma lite hoppning. Har inte bestämt vilken övning jag ska ta ännu men det visar sig! Måste träna lite på höjden inför Hakingträningen på onsdag och sedan Märsta på lördag! Den här gången SKA vi debutera 110!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar