fredag 6 juli 2012

En vecka på landet

Idag blev det stallet efter jobbet och en ridtur med Vibbe! Hon fick låna Esperon av Lotta och jag red kanske inte helt otippat på Norpan :) Vi red genom skogen och sedan försökte vi ta oss över kalhygget men det gick inge vidare. Trots att vi båda hoppade av och ledde hästarna så fick vi helt enkelt vända om igen. Red runt några varv på åkern istället innan vi avslutade med ett extra varv på slingan. Naomi hade lite svårt för att koncentrera sig på det vi höll på med och ville hellre springa efter Esperon som travade runt i ett väldigt friskt tempo. Hon var i allafall snäll och söt när hon sprang runt i ökad trav något över tygeln =/ Det var en mysig ridtur och väldigt trevligt med lite sällskap.

Här en bild på den fd travaren Esperon



Åkte genom Rimbo på vägen hem och köpte pizza. Hans och Jill kom förbi och åt också. Sen de åkte har vi packat... I morrn efter frukost bär det av mot Flen och Hasselön och mormor och morfar. För min del blir det en natt men barnen blir kvar minst hela veckan. Sen åker jag ner nästa helg igen och blir nog kvar ett tag där. Lite beroende på väder och vind.

By the way så har halva taket nu fått papp på sig.

Barnen har varit superduktiga den här veckan när de varit hemma med Micke. Han har suttit uppe på taket och de har lekt själva mest hela tiden. Vilma har tagit ut sina dockor och deras madrass och lekt med dem på gruset under bygget och Anton har snikrat och lekt med Vilma. De har lagat en hel del mat i sandlådan oxå :)

Nu ska jag packa min väska oxå och sen är det nog sängdax!
Natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar