onsdag 11 juli 2012

En joggingtur i regnet

Igår hade jag verkligen bestämt mig för att åka in till Rimbo direkt efter jobbet och springa ett varv i spåret. Jag bytte om på jobbet och åkte hemåt. Hann väl åka ungefär 5 min innan himlens alla portar öppnade sig och det bara vräkte ner regn... Tänkte att det kanske slutar och åkte till spåren. Satt kvar i bilen en stund och tittade på himlen och hoppades att det skulle avta vilket det faktiskt gjorde :) Satte på mig kepsen, en långärmad tröja och sprang iväg. Tog 3 km-spåret. Det småregnade hela varvet men det var helt okej. När jag i mål så stod det 2,64 km på Runkeeper... Inte alls tre km. Var lite besviken men jag hade i allafall överlevt :) När jag tittade på datorn lite senare så stod det 3,32km... Jag vet inte riktigt vad jag ska tro...

Sedan åkte vi hem till Hans och Jill och åt middag. Vi fick jättegod tacopaj och rabarbersockerkaka med vaniljsås till efterrätt! Supernice!
Sen var det bara hem och hopp i säng :)

Idag blir det en tur till stallet efter jobbet!
Tjohej!

1 kommentar:

  1. Duktiga du! Du tog inte genvägen då, hehe... ;-)

    SvaraRadera