söndag 29 juli 2012

En fin häst





Det är full fart på ridfronten. Mycket ut i skogen men även lite markarbete, joggingpass och idag intervallträning för att få upp konditionen lite. Laddade hem en app till mobilen där man kan ställa in hur länge man ska arbeta/vila osv så blåser den i en visselpipa när det är dags att byta tempo. Funka kononbra. Red fram ca tjugo minuter i skritt och trav. Hon var superfin direkt jag tog tyglarna, måste bero på att jag bytt tillbaka till remontnosgrimman. Hon gillar den verkligen. Som en helt annan häst! Hon har varit fin på den vanliga achengrimman men jag har alltid fått kämpa en bra stund innan hon släpper efter och kommer ner med huvet. I dag behövde jag som sagt bara korta tyglarna! Hoppas det håller i sig! :)
Efter uppvärmningen var det dags för två minuter galopp. Började lite sakta och ökade eftersom. Sedan tre minuter skritt, hon hämtade sig väldigt fort. Två minuter galopp igen, nu gasade vi på lite mer redan från början och hon började tycka att det var riktigt roligt. Sedan joggade jag av henne och skrittade en bra stund. Hon har rätt bra kondis tror jag för hon var inte direkt påverkad av två minuters halvsnabb galopp. :) Nu blir det konditionspass var fjärde dag. Nästa pass blir det två min galopp två min skritt i två omgångar, sedan ökar vi till tre och sedan till fyra. Hittade ridövningen på på Hippson där jag hittar många av de övningar jag gör. Kolla här!

Helt plötsligt kunde jag ändra storlek på den tredje bilden oxå... jag fattar ingenting... Bäst jag går o lägger mig!
Godnatt!

1 kommentar: