måndag 25 juni 2012

En väldigt seg Åsa

Nu har jag varit på väg i flera dar, ja eller åtminstone från igår att skriva ett långt och bra inlägg och lägga in lite filmer och så från midsommar. Tyvärr så är jag så himla trött så jag tror jag måste gå och lägga mig i stället. Ni får en snabb update!
I lördags var det segt värre här hemma. Det var kallt och regnigt och vi gjorde inget speciellt mer än åt upp de flesta resterna från fredagen.
I går var vi i Norrtälje och handlade lite både det ena och det andra. Det regnade mest hela tiden. På eftermiddagen åkte jag till stallet och red en sväng på en lite för pigg och tittig häst. Hon gick dock superfint i galoppen på ridbanan :)
Idag var det tillbaks till jobbet igen efter att ha varit hemma i fyra dagar. Var tvungen att gå tidigt för att hinna till stallet innan M skulle iväg på fotboll. Eftersom regnet envisas med att falla denna sommar så blev det ett pass i ridhuset. Hon var lite loj och lite seg till en början men när mina "favorittjejer" från ett stall i närheten kom in så blev det minsann full fart... :( De där två tjejerna är överallt och låter konstant... Den ena skriker på den andra heeeela tiden... Suck. Norpan blir väldigt stressad när de kommer. Galopperade en stund men travade sen av och gick in. Hon kändes kanon på slutet. Sen kom snälla hovis och fixade nya skor på bakfötterna. Satte i blindbrodd på en gång så att det går fort att brodda i morrn när vi ska iväg och hoppträna för Arnold på Hagaberg!! Det ska bli superskoj! Lite nervöst dock... mest för att det är på gräs och det regnar ju så hela tiden. Bara fram att gänga upp i morrn! Hoppas det går bra!
Nu går jag och lägger mig på soffan!
Natti

1 kommentar: