fredag 8 juni 2012

En studentmottagning

Idag smet jag lite tidigare från jobbet för att hinna med alla måsten :) Åkte till Sollentuna Centrum för att köpa present till barnens kusin Jonathan som tog studenten idag. Det blev två ölsejdlar med Lasse Åberg-motiv. Jättefina! Slank in på H&M oxå och köpte lite nya kläder till barnen. Anton hade knappt en enda T-shirt i sin låda i morse och alla Vilmas leggins är typ för små så det var dags att uppdatera garderoben. Det blev en sommarklänning till lillfia och ett par sommarbyxor till lillskrutt me.
Sen hämtade jag barnen på dagis och klädde på dem de nya fina kläderna och sen begav vi oss mot Sättraby och studenten!
Det bjöds på massa god mat, tårta och en och annan alkoholhaltig dryck för den som var sugen. Själv höll jag mig till fanta. Det är gott det me :)

Jonte verkade faktiskt riktigt glad över glasen. Han gillar tydligen öl :) Han fick även en namnlapp från det militära med sitt efternamn. Micke har ju ett mkt finare namn nu för tiden så han behövde den ju inte längre! ;-)

Här sitter studenten och gassar i solen...
Gissa om man var lite orolig när barnen sprang runt poolen sjuhundra varv... =/
Som tur var ingen som ramla i...

Kusin Hugo

Anton och Hugo brottade ner sin något större kusin Robin

Bästa sväger med sin fina telefon :)

Jonte med sin mor Sussie och så Keith (Mickes äldsta bror) och Irene

Vilmis i nya sommaroutfiten

Nu är vi alltså hemma igen och barnen sover så nu ska jag lägga mig i soffan och slappa en stund med en cider innan jag går upp och lägger mig. Ska upp tidigt i morrn och åka till stallet och börja trimma inför dressyrtävlingen nästa helg! Hihi! Bättre sent än aldrig! :)

Natti!



1 kommentar:

  1. Ja han verka så nöjd!! Mkt av starkvaran för vissa ;-). lycka till med dressyrandet, kommer gå galant för bästa ekipaget o svägerska ;-) åh telefon support. Som alltid får fixa lite med min lur när vi ses. Tack. Godnatt på dig.

    SvaraRadera