lördag 5 maj 2012

En dag i Hufvudsta


Så här nöjd och fin kan man vara efter en felfri runda i första klassen! Vi kom tokigt på ett par hinder men överlag såg det riktigt trevligt ut. Hon var supersnäll och fokuserad. Det var mest jag som var lite rädd att hon skulle va tittig på vissa hinder så jag höll väl i lite extra och satt som en iller med skänkeln istället för att bara låte henna hoppa i lugn och ro. Jag blir ju så förvånad när hästen är snäll! Är inte riktigt van vid det :)
Hon var lite mer laddad idag när vi lastade ur henne och sadlade än hon var förra helgen men så fort jag kom upp i sadeln så var hon lika snäll och cool. Skönt med en så förståndig dam.

I andra klassen kändes hon ännu finare och jag galopperade bara på lite till och lät henne hoppa. Tom muren som jag var lite rädd för hoppade hon kanon! Vi gick felfritt i grunden och sen glömde jag lite bort banan och var tvungen att läsa på nummerskyltarna för att minnas omhoppningsbanan vilket resulterade i att jag hoppade fel hinder som sista hinder... Jag red ganska snabbt och gjorde rätt så korta vägar men vad hjälper väl det när man rider fel väg och blir utesluten! :(
Hon hoppade i allafall superfint hela banan igenom och lyssnade perfekt på mina hjälper! Jag är supernöjd med henne och min ridning men inte med min hjärna... :)

Tur att jag hade Jill med som hästskötare och chaufför när man måste parkera mitt i skogen och backa in bland träden...
Jag har i flera år sagt att jag aldrig mer ska åka till Hufvudsta och tävla hoppning. Jag trotsade ju detta idag och tänkte att jag ger det en chans till. Är dock lite skeptisk fortfarande... Förutom att vi körde fel ett par ggr på vägen dit pga en värdelös vägbeskrivning så att jag knappt hann gå banan så har de en stenhård och knögglig framridningsbana och väldigt ont om parkeringsmöjligheter. Annars tyckte jag att både hoppbanan och ridhuset där vi hoppade fram idag var helt okej. Vi får se om jag åker tillbaka igen... :)

Trevlig utsikt genom vindrutan på vägen hem! Det hade kunnat hänga en till rosett där bara... :)
Jill filmade bada ritterna så jag hoppas att hon skickar dem till mig snart så jag kan lägga upp dem här!
Dags att nanna kudde!
God natt

1 kommentar: