onsdag 14 mars 2012

En solig vecka

Jag får väl bjuda på en lite kortfattad sammanfattning av mina senaste dagar eftersom jag inte uppdaterat på ett tag! =/
Efter jobbet i fredags åkte jag till stallet och red ut i skogen en sväng innan jag hämtade barnen. Sen hem och börja med fredagsmiddan. Biff, klyftpotatis och Beasås! Supergott! Sen blev det fredagsmys :)

Lördagen blev en riktig heldag med Angelica i Eskilstuna. Vi åkte från stallet vid 11 på förmiddagen och kom tillbaka vid 11 på kvällen... Det tog två och en halv timme enkel resa. Lång men lyckad dag! En sjunde placering i 120-klassen!
Duktiga Angelica och Nenne! :)
Så här ledsen såg hon ut när hon inte fick gå in på prisutdelningen efter att ha blivit nerpetad av den sista ryttaren i klassen!

När hon väl fick sitt pris så blev hon lite gladare! :)


På söndagen var det hoppträning för Ragna hemma i ridhuset. Åmi (som Vilma helt enkelt har döpt om Naomi till) var superpigg, supertaggad och superjobbig... Hon hoppade iofs bra men jag gillar den lugna Åmi bättre... :)
Ragna tyckte jag skulle prova att hoppa med martingal så jag får väl testa det.
På eftermiddagen var jag lite seg och vilade i soffan medans barnen lekte med datorn. Efter en stund hämtade Vilma sin napp och kom och la sig bredvid. Hon somnade på två röda lilla tröttfian! :)
När M kom hem från sin fotbollsmatch så blev det Tacomiddag. Barnen åt som hästar :) De gillar verkligen tacos!

Sen var det arbetsvecka igen...
Jag lämnade barnen på måndagsmorgonen och den här gången blev det inga missöden (tänkte på det uspillda kaffet från förra veckan...)
Kvällen bjöd på styrelsemöte i Täby. Svängde förbi Sjöhagen Wear där vi ska betälla våra nya klubbkläder för att prova lite storlekar och så. Tyvärr hade de ingenting av det jag ville prova framme i butiken utan allt var lagervara... Tittade på schabraken och de såg väl fina ut.
Hann med att äta middag hemma hos manmma och pappa oxå. Trevligt!
Kom hem vid strax efter tio och då var det mörkt och tyst hemma, alla sov så jag gick oxå och la mig.

I går satt jag på utbildning om Lean-production hela dan. Det var intressant och vi hade jätteroligt. Vi byggde Lego hela dan... :) Det handlar om hur vi ska jobba här framöver... Jaja... vi får väl se hur det blir! :)

M hade gått lite tidigare och hämtat barnen och lagat middag när jag kom hem! Nice!
Åkte till stallet och red på den där superpigga/heta hästen igen... Att hon bara orkar springa omkring sådär och stressa upp sig för ingenting... Vårkänslor kanske... Hoppas hon lugnar ner sig snart :)

Man kan ju hoppas att det inte tar en vecka till nu innan nästa uppdatering! =/
Kram sålänge

1 kommentar:

  1. Visst är det kul att få bygga lego på arbetstid... Lean är något som Akademiska sjukhuset har satsat stort på så det är Kaizenprojekt på gång överallt på alla avdelningar. ( på både gott och ont ) Ses imorgon !!! Kram Marie

    SvaraRadera