fredag 16 mars 2012

En segstark häst

Det var väl ingen större katastrof på träningen igår men jag var inte så nöjd med min egen ridning. Åmi var lite lugnare än på sistone och gick fint när vi red fram. Sen så sprang hon lite fortare och fortare ju mer vi hoppa och jag fick inte tillbaka henne igen. Fick inte igenom en enda förhållning utan fastnade hela tiden i "dragkampen"... Det resulterade i att jag inte var klar i tid och hon kom i botten på flera hinder och hoppade helikoptersprång. Ibland lyckades jag dock lätta i tid och fick då trycka av henne stort för att det inte skulle bli katastrof. Micke tyckte att jag löste det bra men... jag vet inte...
Vi hoppade bana på slutet på typ en meter och fick inga direkta fel men känslan var bara inte på topp.
Jag ska prova lite olika bett och nosgrimmor och martingal så får jag se om jag hittar nån bra lösning! Jag är inte mkt för att "betsla upp" men ibland känns det inte som om man har nåt val :)

Idag ska jag åka till frissan efter jobbet. Är lite inne på helt ny frisyr :) Vi får se vad det blir! Hoppas det blir bra bara eftersom vi ska på 50-årsfest i morgon! :) Man vill ju inte va ful på fest! =/
Kram o hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar