fredag 3 februari 2012

En hoppträning

Äntligen så var det dags för hoppträning igen igår. Det var typ 14 grader kallt och jag satte på mig både vinterkängorna och termobrallorna.
Det är ju det värsta jag vet att frysa.
Naomi var lugn och fin redan från början. Jobbade på i "dressyrformen" under framridningen. Kändes verkligen som att dressyrträningen dan innan gett resultat. Vi började med att travhoppa ett litet räcke där vi sedan byggde på ett hinder till på rakt spår. Sedan blev det fler delar av banan. Bla tre hinder på medellinjen. Oxer fyra galoppsprång räcke tre galoppsprång oxer sen landade man ganska nära kortsidan så det gällde att ha kontroll och svänga direkt. Sedan skulle man svänga in på diagonalen över ett plank med sockerbitar under sedan nästa diagonal med två hinder, förbi kortsidan in på en snäv diagonal och över ett räcke med vattenmatta... tror det var så i allafall :) Hoppade alltihop utan problem. Jag kunde göra en förhållning och sen lätta och rida på nästa! Det var superkul! Micke var nog lite impad han oxå :) Han tyckte det var dags att börja leta tävlingar!!
Svävade på små moln resten av kvällen :)
(Lite fortfarande faktiskt)

Idag gick jag från jobbet halvtvå, svängde förbi stallet och satte upp ett ridhusschema i ridhuset och sedan vidare till dagis. Planen var att vi skulle gå till frisören på vägen hem. Anton behövde verkligen klippas men han blev skitsur i bilen och typ vägrade. Så vi åkte hem i stället och jag klippte honom med maskinen här hemma. Han var jätteduktig och satt stilla och blev jättefin! Sen kom mormor och morfar. Jag gick ut och skottade snö, kände att jag behövde få röra lite på mig i friska luften.
Dagen till ära hade morfar fixat maten!!! Biff Rydberg blev det. Det var kanongott! Mamma och jag tog lite rosévin till. Mums! Sen blev det lite glass till efterrätt med strössel eller colasås.

Nu har lugnet lagt sig här hemma. Barnen sover och föräldrarna har åkt hem. Nu ska jag nog gå och sätta mig i soffan och spela ett nytt Wii-spel som Micke köpt!

Vi hörs! Kram

1 kommentar:

  1. Kul me Zelda!
    Men jag vill ha bilder på hoppande hästar! =)

    SvaraRadera