onsdag 22 februari 2012

En helg

Efter min shoppingtur i fredags så åkte jag och barnen hem till Fanny som fyllde nio år. Där fick vi först god middag och sedan fikade vi med jättemumsig tårta. Fanny blev glad för presenten som bestod av en lila t-shirt med matchande ridstrumpor med en söt häst på och två par ridvantar! Kul att ha nån att köpa hästgrejjer till :) När värdfolket började knoppa in så åkte vi hem. Barnen höll sig vakna i bilen hela vägen hem men somnade snällt när jag burit upp dem i sina sängar.
Sen plockade jag undan och gjorde fint i köket med den nya kaffemaskinen :)

På lördagmorgonen åkte jag till stallet och hittade en hömumsande Naomi ensam inne i stallet. Lotta hade varit tidigt ute och släppt ut alla de andra innan jag kom. Men hon (alltså Naomi) verkade nöjd med att få ha sin frukost i fred. I vanliga fall äter de ju den ute i hagen och där kan det väl bli lite "diskussion" om vem som ska ha mest osv. :)
Vi gav oss i allafall ut i skogen. Tyvärr så hade det ju snöat ganska mkt sen förra helgen så mina gamla spår i snön syntes inte. Det blev ett himlans virrande fram och tillbaka och lite hit och dit men vi kom fram dit vi skulle till slut. Den stora ängen! Tanken var att rida runt där lite lugnt och fint... eller rättare sagt det var min tanke. Naomis tanke var att galoppera runt runt i full fart med huvet lite rätt upp i vädret... Hon fick helt enkelt springa av sig ett tag innan hon var nöjd och sen travade vi lugnt och i fin form :) Hon var genomblöt och alldeles flåsig så vi fick skritta en lång sväng genom skogen tillbaka så hon hann torka.

När jag kom hem var mamma och pappa här. Vi åt lunch och gick sen ut på promenad med barnen på pulka och snowracer. Jag tog en lång lina som jag fäste i pulkan och sen gjorde som en sela runt mig själv så jag slapp hålla i snöret utan kunde dra med hela kroppen i stället. Så bra det blev!! :)


Sen fixade vi lite ute. Städade till kaninerna och högg lite småpinnar till kaminen.
Sen åkte jag till ICA och handlade lite till kvällen. När jag höll på och ställa in kassarna i bagaget så kom det en tjock tant i en Saab och körde in i min bil! Hon var helkonstig och kunde inte förstå att det blev en repa fr hon hade ju sån där gummikofångare på sin bil! Precis som att det skulle vara okej att köra in i bilar hur som helst!!!! Jag tog hennes telefonnummer och sa att jag skulle höra av mig när jag pratat med försäkringsbolaget... skrev upp bilnummret oxå. Jag var lite lätt irriterad när jag åkte därifrån.
Hans och Jill kom oxå på middag och stannade och tittade på Melodifestivalen. Ranelid... vilket fiasko... Suck...
Efter att alla åkt hem så kom Micke hem från jobbet och vi provade kaffemaskinen som jag inte hunnit fixa till tidigare. Mkt gott!

Söndag morgon var det upp till stallet igen. Hjälpte Lotta att släppa ut hästarna och sen red vi ut tillsammans. Hon visade mig vägen ggenom skogen igen men den här gången var det ytterligare en annan väg. Den var lite längre och lite bökig men bra! Sen travade vi några varv på slingan. Lugnt och fint idag :)

Resten av dagen tillbringade jag med barnen i soffan. Anton hade feber och var hängig så vi orkade inte göra nåt alls.
Gjorde mumsiga hamburgare till middag. Jag fick hålla i Antons och stoppa in den i munnen på honom för att han skulle orka äta. När jag gick upp och la barnen för kvällen så somnade jag nog först, under Antons täcke. Sen var jag väldigt seg resten av kvällen.
Det var den helgen det!
Tjohej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar