fredag 20 januari 2012

En-tligen helg igen! ;)

Lugnet har sänkt sig över mitt lilla hus. Middagsgästerna bestående av mamma, pappa och Hans har åkt hem efter en jättetrevlig kväll och barnen har somnat. Nu är det bara jag, brasan och ett glas rött kvar... :) Snart ska jag gå och lägga mig framför tv´n men jag tänkte ge er en liten uppdatering först!

I onsdags åkte jag ju som sagt med Angelica när hon skulle hoppträna för John Hickey. De skötte sig utmärkt och alla var glada och nöjda. Det kanske kommer upp en liten filmsnutt på när de hoppade bana som jag filmade med min mobil på Angelicas blogg så småningom! :) Hon bestämde sig för at ta en fast plats så jag kommer nog åka med nån mer gång och titta! Då ska jag stå nere i ridhuset så att jag hör ordentligt vad han säger :)

I går var jag med på min första hoppträning på Naomi. Det var för Micke Jönsson på hemmaplan. Så skönt med "eget" ridhus. Det var inte så mkt framridning så jag kände mig inte riktigt redo när vi började hoppa men... Hon var superladdad, som vanligt fast lite till. Det gick åt mycket energi åt att bromsa. Blev liksom väldigt hängande i tyglarna. Det är svårt att lätta och vara mjuk när det bara går fortare och fortare. I allafall så hoppade hon jättebra och vi fick en hel del beröm. Nu måste vi bara jobba massor med markarbetet så att det kan gå lite lugnare mellan hindren. Micke tyckte i och för sig att hon behövde gå i ett ganska friskt tempo just nu innan hon blir ordentligt stark så hon kan hoppa mer på styrka än fart. Dessutom har hon tydligen inte gillat när man kommer för nära utan då har hon lätt slagit ut bommarna med frambenen men det gjorde hon inte igår utan hoppade med riktigt tryck i bakkärran så det kanske är på väg åt rätt håll :)

I helgen ska jag försöka rida så gott det går ute. Hoppas att man kan trava och galoppera lite på travbanan och att den inte är för hård.
Nu ska jag nog hitta en liten godispåse och kolla på "Once upon a time" från igår!
Kram och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar