måndag 30 januari 2012

En hel helg har passerat

Fredag

Det blev ingen rakning av lilla hästen. Lotta trodde inte hon tänkte gå med på det frivilligt så jag valde att avvakta... Vi red ut en sväng med Lotta och Mirre i stället. Blev en ganska lugn tur med några travvarv på travbanan och skritt på slingan. Hon var lite laddad men snäll. Ville inte alls gå i form när vi travade utan hellre springa fort :) Ultimatumet för att jag skulle få ridsällskap var att jag hjälpte Lotta med höpåsarna och ta in hästarna sen. Hon packar hösilage/höpåsar till alla hästarna i stallet... Ca 60 påsar om dan som alla skall vägas... Det ni!! In med hästarna går i allafall ganska fort när man är två.

Sen hem till färdiglagad Tacomiddag och lite rödvin! Mumsigt!

Lördag

Det blev en lugn förmiddag hemma. Jag tog en timmes powerwalk/joggingtur med stavarna. 6,5 km blev det. Helt slut var jag när jag kom hem och jag har fortfarande träningsvärk...
Sen åkte Micke och dömde fotboll.
Jag tog med barnen och åkte hem till min "andra familj" i Edsbro, Fam Werninger/Eriksson 
Där blev det fika (vi stannade på Rimbobiten på vägen dit och köpte en kanellängd) och barnen lekt för fullt. Vilma fick ha ett marsvin i knät, hon var jättelycklig och både klappade och borstade den. Efter ett tag ringde M och sa att han inte ens skulle komma hem till middag så vi hade sån tur att vi kunde få stanna på middag oxå! Lax med supergoda räkor, pressad potatis romsås. Så gott!
Sen packade vi ihop oss och det var inte det lättaste... Anton ville INTE åka hem... Väl hemma så var de så trötta så och låg i soffan under filten tills jag hade plockat fram både läsk, godis och popcorn. Då fick de lite ny energi. M kom hem strax efter oss och fick vara med på lördagsmys :)

Söndag

Efter frukost så åkte jag ner till ridskolan och tittade på Angelica när hon hopptränade för Agneta Carlen. Helt ny tränare för mig. Jag tyckte hon verkade bra. Nenne och Angelica skötte sig som vanligt!

Sen hem och åt lunch och vidare till badhuset. Båda barnen blev eld och lågor när vi sa att vi skulle åka dit. Det var första gången för Vilma som hade sin nya bikini på sig :)
Vi hade kul men jag tyckte det var skitkallt i simhallen. Vattnet var inge vidare varmt det heller. Tacka vet jag bastun :) Vi var i allafall där ett bra tag och hoppade från kanten och flöt omkring och allt annat som är bra att träna på! Sen fikade vi lite i cafeterian. Snål-Åsa hade med egna kex och saft! Köpte dock kaffe :)
När vi kom hem igen somnade Vilmis på en kudde på golvet framför kaminen! Jobbigt att bada!
Till middag blev det korv stroganoff.

Sen var det dags att bege sig till stallet. Det var 11 grader kallt när jag åkte dit. Satte på mig massor med kläder! Ridhuset var bokat för hoppträning hela eftermiddagen och de var inte klara ännu när jag kom så jag satte på mig pannlampan för att skritta ett varv på slingan först. Naomi var inte så sugen på det dock och for runt och reste sig och rallybackade. Jag trodde det var lampan som var farlig och släckte den men det var nog mest viljan att gå i skogen i mörkret som spökade. Hon var tokspänd och blåste som en elefant flera gånger och ömsom taktade och tvärnitade...
Vi kan ju säga att vi var ordentligt varma när vi kom till ridhuset =/
Byggde två små räcken innanför spåret på ena långsidan som vi galopperade över lite på volt och lite rakt fram. Fortsatte att tänka lugn och takt. Där har jag verkligen hittat några viktiga knappar. Man märker skillnad direkt :) Det kom in två andra hästar som störde oss lite och hon blev lite mer stressad än vanligt men ändå rätt så med på noterna. Jag gillar henne mer och mer den lilla rödtotten! :) Den här veckan står det både dressyr och hoppträning på schemat. Skoj!

Här står hon så snällt och fint i stallet

Vi hörs
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar