tisdag 20 december 2011

En dag till på jobbet

Igår när jag kom hem från jobbet var jag helt slut.
Jag är inte van att jobba, har ju tränat så länge på att ligga hemma i soffan nu! :)
Hade tagit med mat hem från restaurangen en trappa upp så jag behövde i alla fall inte laga mat utan vi bara värmde i micron :)
När barnen gått och lagt sig gjorde jag ett nytt försök och kokade kola och den blev kanon den här gången (provade i söndags kväll oxå och den både brände fast i hela kastrullen och fastnade på pappret som jag hällde upp den på...)
Hann väl tyvärr äta upp hälften innan den låg i tryggt förvar i sin lilla låda :) Oj så jobbigt! 

Annars har det väl inte hänt så mkt på sistone. Jag red Pelle i söndags på ridbanan. Han ficka trava runt lite i låg form bara i en halvtimme sen var jag helt död. 
I lördags åkte vi hem till Vibbe och Petter. M och P satte upp takpapp på den nya karporten i regnovädret. Sen fick vi packa med oss mat och sånt och åka hem till oss och äta och sen fick pojkarna ta sig en värmande bastu medans vi andra tittade på Askungen :)
Vilma fick ärva en jättefin rosa jacka av Emma, hon blev så glad så :)
Kram och hej!

1 kommentar: