torsdag 1 december 2011

En bortakväll i kväll

I tisdags så åkte jag som sagt och tog in hästarna och sen red jag Pelle. Angelica stod i mitten och kom med glada tillrop :) Det gick ganska så bra efter en stund när han slutade vara sjukt tittig!
I går  var det inga barn som ville följa med hem från dagis. Fick nästan dra ut Anton till bilen och har var på väldigt dåligt humör ända tills middagen serverades. Äggröra, stekt potatis och korv. Det var uppskattat, förrutom potatisen då som jag fick äta upp själv... Hm... Där hade man gjort sig till i onödan :)
Sen blev det dusch och hårtvätt för A som såg ut som en liten gris. Sen satte jag på honom min morgonrock och satte båda två i soffan under varsin filt. På med en film med Tingeling och sen kunde jag städa i lugn och ro tills det var dags att lura upp dem i säng. Både köket och "lilla rummet" ser nu mkt bättre ut :) Sen var det dags för mig att hoppa in i duschen och sen bänka mig i soffan och titta på kvällens bonde-avsnitt. Väldigt bra att man kan spola tillbaka direktsändningen nån timme när man inte riktigt hinner med allt som ska göras innan programmen börjar :)
Idag är det första December och barnen fick öppna första luckan i sin adventskalender från Playmobil. A har en med dinosaurier och V en med pirater. De hade varit nöjda men A ville ha en "blixtenbana"..... Vet inte riktigt vad det är men det var det första han prata om i morse. :)
I eftermiddag ska vi åka till kusinerna i Edsbro så det kommer inte bli något bråk när jag ska hämta idag. För Anton längtar som attans efter Hugo! Det ska bli trevligt! ;-)
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det var trevligt att ni kom :) goa ungar. kram och ha en bra helg.

    SvaraRadera