tisdag 29 november 2011

En tjej som gillar sin säng

Vi kom hem ordentligt från globen i lördags kväll även om det blev lite sent... Vi hade i allafall jättekul! :)
Söndagen tillbringades med att akta sig för ovädret utanför dörren och stäääääda. Ju mer jag plockade undan desto mer plocka barnen fram. Det är samarbete det! ;-)
Jag skruvade isär Vilmas spjälsäng och ställde ut den för nu är hon stor tjej och sover i Kitty-sängen (alltså en helt vanlig 90x200-säng med Hello Kittylakan i). I den stortrivs hon. Så fort hon blir lite trött och gnällig så vill hon gå upp och lägga sig. Helt frivilligt alltså!
Vi avslutade städandet med en pizza. Mkt gott! :) Lite senare på kvällen kom årets första snö! Eller snöblandat regn var det väl för det var inte mkt som stannade kvar när det väl landade på marken. Det resulterade i alla fall i massa is.... Kanske inte så kul... men men...
Det är fortfarande mkt kvar att fixa hemma innan söndagens adventsfika med "Täby-ligan". Jag får fortsätta i morgon kväll för sen på torsdag ska jag hem till Jenny och ta bort stygnen och på fredag ska jag träffa Vibbe inne i stan. Vi ska ha tjejkväll med massa mys och bo på hotell! Så lyxigt! :)
I går kväll åt jag middag hemma med familjen innan jag åkte till stallet och red Pelle. Skönt att inte stressa för en gångs skull.
Micke hade varit och köpt ny vaxduk med julmotiv på och två julstjärnor på fot som stod så fint i fönstren och gav lite ljus i den mörka kalla kvällen.... Så mysigt!
Jill hade gjort ett väldigt jobb med Pelle i söndags för han var sååååå mkt bättre igår än han varit på länge. Jättekul! Lyssnade direkt på min sidförande skänkel och blev inte alls så där jobbigt stark i höger. Jag får inte riktigt till det i galoppen ännu men det går bättre och bättre :) Så stor och fin Mr P!
Höll dock på att förfrysa händerna trots tjocka vantar... inte kul...
Hoppas han är lika fin idag eller kanske ännu bättre! :)
Idag ska jag åka lite tidigare till stallet och ta in hästarna med Angelica!
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar