onsdag 17 december 2014

Snart är det jul här i vårt hus...

Tänk vad tiden går fort när man har roligt ;) Det var väl ett par veckor sen sist och det har såklart hänt huuur mycket som helst. Det börjar närma sig jul. Det är exakt en vecka kvar till julafton idag.
I helgen hade vi traditionsenligt adventsfika med glögg här hemma. Supermysigt  som vanligt. Ungarna var vilda på övervåningen och vi andra fick lite lugn och ro här nere och lyckades prata en hel del. Vi ses ju inte så ofta så man har en del att uppdatera sig om. Vi fick även ett par jättefina små julblomsterarrangemang och lite godis och glögg! Nice!
I fredags var vi på skolan och tittade på Antons luciatåg. det var F-6 och de var så duktiga så. A var stjärngosse och alla andra killarna var tomtar. Strongt gjort! I måndags var det dags för Vilmas luciatåg på dagis. I regn regn och mera regn... V var lucia och gick först av alla. Gissa om hon var stolt?!? De var oxå jätteduktiga. Det är lite roligt för båda barnen tycker verkligen om att sjunga och kan alla sångerna utantill :)

Jag har inte köpt alla julklapparna än, som vanligt och jag har fullt upp på jobbet så jag vet inte riktigt hur jag ska hinna men det är precis som det ska vara. Hoppas jag hinner åka en sväng till Stinsen på fredag efter jobbet om inte mötet på eftermiddan drar ut alldeles på tiden, det är mkt nu.... Det är en del nya grejjer på gång vad gäller jobb och så men det kan jag återkomma till en annan dag. Jag håller er på sträckbänken ett tag till :)
Ska i alla fall bli väldigt spännande!

Droppelina sköter sig utmärkt nu för tiden. Hennes matte är aldeles lyrisk och tycker att hon är underbar. Själv tycker jag att hon gärna blir lite väl låg i fram och i samma veva gärna hamnar med bakbenen ännu längre bak än vanligt så jag har fullt sjå att "välta över henne lite bakåt" :) Upp med huvet och in med baken. Hon galopperar för tillfället riktigt bra i vänstervarvet. Måste jobba mkt mer i höger nu. Nästa gång jag har lite mer tid ska jag nog studsa lite på volt igen. Det är sååå nyttigt.

Vad passar bättre under struten än en döskallemössa?


Så söta kompisar som står på en bänk och  håller varann i handen :)


Man har väl hunnit med att baka ett par omgångar knäck!

Samt firat med bubbel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar