måndag 14 april 2014

Förkyld mamma

Sen i torsdags så har jag varit rätt så hängig. Ingen direkt feber men halsont, hosta och snor i massor...... Man har ju inte direkt nån ork när man mår så men det är rätt så skönt att alla accepterar att man kan få ligga på soffan en stund :) Micke har jobbat skift hela helgen så barnen och jag har roat oss själva. I fredags var vi hos mamma som fyllde är förra veckan på födelsedagsmiddag. Jättetrevligt! I lördags förmiddag var det toppenfint väder och jag chillade i solstunden en stund medans barnen lekte ute i trädgården. Grannens son Neo var hos oss också och de hade hur kul som helst. Efter lunch lämnade jag över alla tre till grannen och åkte och handlade. När jag kom tillbaka hade Anton förflyttat sig ett hus längre bort där det bor en kille som är lika gammal som honom. Vilma och Neo är lika gamla och leker alldeles utmärkt utan Anton :)


På eftermiddagen kom mamma och pappa förbi och hjälpte mig med middan och höll oss sällskap. Det blev en riktig myskväll med god mat, fika och godis och slutade framför Gladiatorerna. Barnen tyckte det var roligt och ville inte riktigt hoppa i säng.
Sent i säng resulterade i sovmorgon vilket gillas allra mest av mamman i familjen :)
Det blåste helt sjukt mkt så barnen fick lov att vara inne nästan hela förmiddagen. Efter lunch hade det lugnat sig lite och jag gick ut och fixade med min lilla kaningård. En vaxduk på taket så ska nog huset stå emot lite regn också :) Lite vindskydd fick det också bli. Nu ska jag försöka fixa en liten ramp åt dem så de kan gå upp och ner själva när det blir tillräckligt varmt för att få vara ute på nätterna.


Bolla spanade in från vilket håll hon hade bäst kolla på dem ;)
 
 Övervakar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar