onsdag 10 april 2013

En nöjd mamma

Fjärde kvällen nu som barnen somnat själva! Det är verkligen superskönt! Det blir inte ens några diskussioner utan helt nöjda o glada säger de god natt.  Jag är mer än nöjd :-)

Idag har jag hoppat Droppen för Haking. Jag är faktiskt inte helt nöjd med resultatet. Hon gick sitt sämsta hittills... Hon ville knappt galoppera nåt alls. Det brukar ju inte vara hennes starkaste sida men hon brukar göra det utan bråk. Idag travade hon med bak o galopperade fram eller bara slängtravade. Jag hoppas det var en engångsföreteelse. Det kan ha berott på pelhamet eller tränset som var första gången hon hade men jag har svårt  att tro det. Kanske blev det lite för mkt för henne med Hakings ganska krävande framridning och att det var hinder o bommar överallt. Förvänd galopp o skänkelvikningar längs långsidorna... Hoppade gjorde hon i allafall bra och bommarna travade hon superfint.
När vi skulle hoppa banan på slutet så rev hon ett hinder o slog i en nerv i benet så hon hoppade på tre ben en bra stund. Stackarn. Så vi struntade i banan och hoppade några språng på två låga hinder på en stor åtta o det gjorde hon fint så då slutade vi. Hon var alldeles genomsvettig så det fick lov att bli en dusch innan hon fick gå in i boxen o äta mat :-)

Förövrigt så tycker jag att lite av snön här hemma kan ta o försvinna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar