onsdag 17 april 2013

En hopptisdag

Ragna la in en ponnygrupp innan vår grupp så halvåtta skulle vi börja. Jag förutsatte såklart att de skulle vara sena så jag satt i ridhuset och tittade på små ponnisarna. Satt och tänkte att jag vill nog inte bli nån ponnymamma... Det såg ju livsfarligt ut när småtjejerna halvt skenade fram på sina små ponnisar. Enda anledningen till att de hoppade var att de tyckte det var kul och var utrustade med skarpast tänkbara bett så barnen hade nån typ av broms. Ett litet felsteg och tjejerna satt framme på halsen eller så som hände igår, en flög av med ansiktet rätt ner i underlaget och ponnyn rullade över sin lilla matte. Antagligen en och annan tand som rök och ev ett brutet käkben... Det blev till att åka plingplongtaxi till hospitalet... Inte alls roligt! Ska nog styra in Vilma på dans eller jympa tror jag... :)

I allafall så tappar man lite av hoppsuget när man skrittar fram i 45 min och den stackars lilla tjejen låg där och grät...
Det blev ett ganska kort och effektivt pass för oss tre som red i andra gruppen. Droppen skötte sig bra. Galoppen fungerade bättre än sist och Ragna tyckte nog att det var bra att jobba henne på det lite skarpare bettet i galoppen så kommer hon snart  orka mkt mer! Så jag kämpar på!
Jag tänkte att jag skulle rida på vanligt bett för Haking nästa vecka så hon i allafall galopperar bra men Jill tyckte nog att jag skulle se det lite långsiktigt och köra på pelhamet så hon samlar sig och blir stark! Man är ju trots allt inte med på träningen för att det ska gå bra utan för att man ska bli bättre :)
Eftersom Jill var där och tittade så filmade hon lite så här kan ni se när vi hoppade banan på slutet :)



Hihi! Så söt i sin långa man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar