torsdag 10 januari 2013

En surprice

Eftersom det var hoppträning för Micke Jönsson i ridhuset ikväll och jag ville rida inomhus så bidde det så att jag var med och hoppade. Det gick jättebra, hon var superfin, jag red asbra och det var skitkul!!!Finns det fler superlativ eller?!? :)
Jag hade önskemål om bommar och studs när jag kom in och Mickes plan var studs! Inga bommar då för sånt håller han inte på med... :) Eftersom jag var först på plats så han jag rida fram rätt ordentligt vilket är en förutsättning för att hon ska hålla sig lugn och fin. Hon behöver liksom komma igång ordentligt med sina långa ben och få springa av sig lite innan man börjar sätta press på henne. När jag började jobba henne var hon nästan lika fin som i tisdags när jag red.
Sen så började vi med att travhoppa lite och sen blev det studs och lite bana. Vi hade på medellinjen först 3-studs, tre korta galoppsprång till en planka, tre galoppsprång till en 3-studs. Superbra för Naomi som behöver backa av lite själv så att man kan komma ordentligt till ridning. Sen blev det lite varianter av detta i banform. Det var även två hinder med lite längre anridning som även de gick superbt! Det är ofta när man har som minst förhoppningar som det blir som bäst! ;)
Sen bad jag Micke kolla lite på det här med den nyupptäckta stolssitsen som jag glider runt i... Vi kom nog fram till efter lite fram och tillbaka och åsikter och tyckanden från de andra i gruppen oxå att hon nog helt enkelt har breddad sig lite för mkt i fram så att sadeln inte kommer ner ordentligt utan åker upp vilken gör att den hamnar lite i bakvikt och så även jag... Suck! Dax att boka in ett besök på Mustang igen... Det är ju såklart bra att hästen musklar sig och så... men...
Nu ska jag nog gå och lägga mig och lyssna klart på min bok!
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar