tisdag 22 januari 2013

En sån morgon

I morse var en sån morgon som man helst inte vill va med om. Det var skitkallt ute, jättekallt ute, barnen var supersega och till råga på allt så gick det en propp i propplådan ute på andra sidan gräsmattan... När jag pulsat ut med pannlampan och lyckats öppna skåpet så konstaterade jag att en propp var trasig och att det inte fanns några nya där ute. Så in igen och börja leta. Hitta inga... Ut igen och började byta plats på propparna så att åtminstone värmepumpen skulle funka under dagen så det inte blev minusgrader inne. Sen iväg till dagis bättre sent än aldrig...
Resten av dagen har varit okej förutom att jag varit supertrött... På vägen hem köpte jag nya proppar så jag fick ordning på allt. När M kom hem drog han igång extraelementet eftersom vi bara hade knappa 15 grader inne. Då gick proppen igen...
Nu är allt ordning och redo och jag har börjat lägga fram lite kläder och så till helgens äventyr!

I går kväll åkte jag till stallet. Red i nya sadeln igen och hon var superfin! Skojigt! Satt och bara gled runt en stund på slutet och kände efter hur bra det ska kännas!
Tyvärr hade hon tappat en sko men jag hoppas hovis kan fixa den snart.
Så här kan man se ut när det är riktigt kallt ute!


Nu ska jag strax gå och lägga mig så jag förhoppningsvis är lite piggare i morrn :)
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar