söndag 6 januari 2013

En fotograf på plats

I fredags eftermiddag kom Vibbe och hjälpte mig i ridhuset. Markarbete stod på schemat. När vi kom ner till ridhuset var det två andra därinne varav den ena redan byggt upp ett litet räcke så det var okej att vi tog fram lite markbommar och så. Det blev upphöjda skrittbommar a la Haking. Det allra värsta Naomi vet... Att behöva gå med ett ben i taget och t ä n k a  s i g  f ö r... :-) Försökte samsas lite med de andra "hoppryttaren"... det var inte allt för lätt... Nomp var väldigt taggad o stark. Det var en ständig dragkamp för att hon inte skulle skena fram. V gjorde om skrittbommarna till galoppavstånd. Efter ett par gånger igenom dem så började hon sansa sig och jag kunde börja lätta i handen :-) Sen hoppa hon superfint! Vi avslutade på en oxer som "han" hade komponerat ihop. Det var bommar, planka och grind i den... Jättefin :-\ Höjde upp den lite när han var klar och V tog lite bilder. Svårt i ett mörkt ridhus... Jag rekommenderar er att inte ha reflexstripes på hjälmen om ni ska fota med blixt ;-)

När jag trava av henne sen blev jag dissad för min stolssits!!! Usch! Det syntes så sjuuukt tydligt på bilderna... Där har vi nåt att jobba med!
Tack Vibbe! ;-)

(Travbilden nedan är den enda där sitsen ser okej ut :-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar