torsdag 2 augusti 2012

En hoppträning och full fart på bygget

Igår så var det full fart på bygget. Vi började lägga golvet. Först skivor längst ner, sen 220mm isolering och sen golvskivorna på det. Nu börjar det kännas som ett riktigt rum med golv och allt :) Bara innerväggar och tak och fönster kvar :)


På kvällen stod det hoppträning på schemat! När jag bokade in mig på den så trodde jag att den var nästa vecka... inte riktigt koll på dagarna när det är semester :) Tur att jag kom på i tid i allafall!
Har inte hoppat sedan i slutet på juni och hästen som går på bete och allt... Hihi! Det var bara och bita i det sura äpplet och åka till Lovisedal och Haking! Det började med att hästen som knappt ens varit på en ridbana på en månad började bocka i när jag fattade första galoppen! Med den gräsmagen! Det ni! ;-) Vi skulle börja galoppera över in liten liten stude på böjt spår. Tänk att det kan va så svårt! Fast om man ska göra så mycket annat på en gång så... byta galopp, försöka sticka iväg, kasta sig för nåt och hoppa samtidigt så är det ju inte så lätt. Suck! Efter en stunds framhoppning  lite olika hinder så började hon lugna ner sig i allafall och var riktigt fin och fokuserad. Jag red om jag får säga det själv oxå riktigt bra!
Efter första varvet på banan som bestod av 14 språng så fick jag så mkt beröm av Haking att jag nästan blev generad! Jätteroligt! Jag var själv nöjd med rundan som gick kanon och det var superenkelt! Skoj!Sedan fick jag vänta ganska länge tills det var min tur att göra ett andra varv och det var lite för högt för att det skulle kännas bekvämt så vi fick några tokiga språng och ett par utspringningar ur ena kombinationen men vi sänkte lite och sen funkade det fint. Haking tyckte inte riktigt att hon tog skänkeln som hon skulle men sa att det annarrs var riktigt bra! Tänk att det är så sjukt kul att träna för Haking! Jag var mycket nöjd och glad när jag åkte hem! :)

I förmiddags så red jag ut ett varv på slingan på lilla Lucy och sedan provade vi "knapparna" på ridbanan. Både gas, broms och styre funkade helt okej! Hon gillade dock inte det hårda underlaget så vi får nog hålla oss på slingan och i ridhuset tills hon fått skor på fötterna. Det var första gången jag red henne utan sällskap och det gick alldeles utmärkt. Dutti tjej! Titta så söt!



Sedan var det Nompans tur. Hon fick skritta och jogga lite runt en åker. Hon kändes lite stel i början men blev mjuk och fin efter en stund. Kul att rida på gräset! Hoppas ingen blir arg på mig =/
I morrn tar vi kanske lite galopparbete på åkern. Vi måste träna på gräs för höstens första tävling inne på Stockholm går på gräs!

När vi satt och åt lunch så kom våra nya fönster! Så i morrn skall dessa förhoppningsvis komma på plats. Åtminstone ett av dem :) Det blir spännande! Jag har målat klart panelen på framsidan av huset så att det är redo för fönster!

Anton lånade kameran och tog lite fler bilder!


 Här är vår fina blomsteräng!

 Potatislandet

Efter middan målade Micke lite och jag drog igång gräsklipparen. Hann klippa några varv innan M kom gåendes med Vilmis som ramlat ner i bygget. Hon måste ha gått balansgång med sina foppatofflor(som man absolut inte får ha på sig i bygget) och trillat ner mellan reglarna... Hon grinade massor men verkade inte ha gjort illa sig överhuvudtaget... Vi får väl se var blåmärkena dyker upp.... Duktig dock som inte ens nämnde att hon ville ha sin napp!! Stora tjejen!
De var bara att ta välling och gå upp och sova. Somna utan problem med Cheeta bredvid sig!

Nu ska vi nog kolla på nån film!
Godnatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar