torsdag 5 juli 2012

En tur på åkern

Brudarna på bete! De behöver i allafall inte gå hungriga :)



När jag kom till stallet igår så var det full fart på höskullen. Jag fick lite dåligt samvete faktiskt när jag bara tog in hästen och red iväg och inte hjälpte till... De andra jobbade så hårt... Jag gjorde i allafall rent och fyllde vatten i killarnas badkar, lite som kompensation... =/

Norpan och jag tog en sväng i skogen och sedan "tjuvred" vi på en slagen hösilageåker. Det var nog okej hoppas jag :) Hon var lite extra laddad, vilket hon alltid är där, men kom snart på att det var den låga formen jag var ute efter och skärpte till sig. Efter en stund var hon verkligen superfin och jag ville inte sluta rida :) Fixade tom högergaloppen helt okej. Det tar sig sa mordbrännarn! Det var lite bromsar som förföljde oss men hon var inte alls så töntig som vissa andra hästar jag känner :)

Sen blev det en dusch och en ordentlig insmörjning av diverse mugg och andra sår... Ibland är det lite jobbigt med sommar när man är känslig. Måste smörja in den vitrosa mulen md solskyddskräm oxå så hon inte får solexem :)

Hej hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar