onsdag 18 juli 2012

En liten uppdatering

Hemma igen från landet och nya grejjer har anlänt så att internet funkar igen! Tjoho!
Snabb uppdatering och bilder kommer här!

Fredag var sista dan på kontoret. Åkte till stallet och kollade till Nmpan på betet. Inte för att jag behöver utan mest för att jag inte skulle sakna henne så mkt när jag åkte bort :) Sprang två varv på slingan, 3,4 km. Det kändes kanon. Underlaget var perfekt att springa på. Mjukt men fast och fint!
Sedan hem och göra i ordning mig och vidare till Ola och Malin på en supertrevlig och god middag.

Lördag städade jag och fixade lite här hemma innan jag åkte ner till barnen på landet. Så här såg det ut hemma innan jag åkte:




 Vädret var inge vidare. Regn, regn, regn... Vilma och jag gick och la oss och vilade en stund :)

Söndag bjöd på uppehåll så vi gav oss iväg på långpromenad. Det blev inte en jättelång promenad efterom vi hittade massor med kantareller i vägrenen som vi var tvungna att plocka!

Efter lunch så tog jag och barnen en liten powernap. Jag hade dock fullt upp med att kolla sms  och springa omkring :) Jag blev ju faster mitt i middagsvilan :) En lite Stina blev det!! Så roligt!
Innan middan gav jag mig ut på en springtur. Anton skulle prompt följa med så jag sprang ett litet varv med honom och han var superduktig :) Sen sprang jag en längre sväng medans han vilade upp sig igen. Det blev nog drygt 3 km tror jag. Missade att mäta från början.

Måndag bjöd på solsken fast halv storm. Vi satte oss i bilen och åkte till Eskilstuna och Parken Zoo.
Jag har inte varit där sedan jag var liten. Det fanns en del balla djur. Lejon, tigrar, leoparder, en svart panter, massa apor och annat. Sådär tycker jag... Vi hade picknick med oss och det uppskattades av barnen :) Pastasallad och festis!

Vårtsvin

Känguru :)

Hungrig get

Flamingos

På tisdag förmiddag tog vi en båttur. Hoppades på att få se bävern som de sett förra veckan men de gömde sig när vi kom. Tog dock en bild på deras bygge! Vi är ju lite av byggproffs vid det här laget :)

Efter lunch begav vi oss hemåt så att mormor och morfar äntligen fick lite lugn och ro. Antagligen så blev det väldigt tyst och tråkigt när vi åkte hem ;-)

Åkte och köpte lite kläder till Stina och middagsmat och vidare hem till Hans och Jill och såklart Stina. Vi vet inte ännu ifall hon kommer få heta Stina men vi hoppas det! Det passade bra!

Här en väldigt stolt storekusin som klappade bäbis på huvet och bäddade in henne i filten hela tiden


Den stolte fadern :)

Lill-Stina

Sedan var det dags att åka hem och kolla in bygget! Micke hade som vanligt jobbat på bra! Missade tyvärr att ta bildbevis men det får bli i morrn i stället.

Idag har det målats panel och skruvats upp lite "pinnar" utanpå täckpappen på isoleringen där panelen sedan skall spikas fast. Jag har faktiskt hjälp till så gott jag har kunnat. Vi åkte till Rimbo och bestämde vilken färg huset ska bli och handlade mat. Sen hem och byggde igenann med att klippa greäset oxå :)
Nu ska jag gå upp och lägga mig så jag orkar upp och till stallet i morrnbitti!
Sov gott!









2 kommentarer:

  1. Fina bebis :) förstår stolt faster och kusiner. Stina så gulligt namn. :) Kram

    SvaraRadera
  2. Åååååååå bäbis!!!! Det va på tiden!!! Gratta från mig! :) rota fram albumen nu, skitkul att kolla i:)

    SvaraRadera