söndag 1 juli 2012

En inställd tävling

Jag var ju ledig i fredags för att åka till Mustang och stoppa om Norpans sadel. När jag tog in henne från hagen och gjorde i ordning henne så så g jag att hon var lite svullen på ena framknät och jag hittade ett litet sår mitt fram på knät. Det var verkligen pyttelitet men är man känslig så är man. När sadeln var färdigstoppad och jag skulle provrida den så markerade hon lite på det benet när jag började trava så jag bestämde att inte åka och tävla på lördan. Sadeln kändes bra och efter ett par varv så kändes hon okej igen. Vi åkte hem och så fick hon stå i sin box ett par timmar medans jag och Lotta åkte och hämtade lilla Lucy som varit på inridning i tre månader. När vi skulle släppa ihop dem igen så var de helt vilda båda två och vi kunde knappt hålla dem. Norpan var överallt och höll på att meja in mig i en husvägg... Suck... ;-)

På lördagen när jag tog in henne så var knät ännu värre. Jag tog en lugn runda och hon kändes jättefin. Skrittade först ett par varv tills hon gav med sig i formen och gick i en riktigt låg dressyrform som BW skulle ha sagt. Sedan fick hon trava sakta sakta så länge hon gick kvar i den låååååga formen. Efter nåt varv i fin sakta trav så kunde vi trava på lite mer framåt och hon gick kvar där nere och var superfin. Då kunde jag även ta upp henne lite och sen ner igen! Superfin! Det ska vi göra mkt nu i sommar när vi bara ska mysrida omkring :)

Idag blev det ingen ridning för vi har haft fullt upp här hemma med bygget. Det kommer mer om det i ett eget inlägg så håll utkik!
Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar