måndag 23 juli 2012

En hektisk förmiddag

I morse åkte jag till stallet och hjälpte Lotta att släppa ut hästarna. Sedan red vi två varv på slingan, jag på lilla Lucy o Lotta på Esperon. Lucy tog täten som vanligt :) Vi travade en bra bit och det gick riktigt bra. Hon är jätterolig att rida för hon är väldigt positiv! Efter det red jag Nompan. Vi tog oxå ett par varv på slingan tills hon accepterade att gå i den låga formen då gick vi in på ridbanan och kollade av att det funkade att svänga och sånt. Gjorde lite galoppfattningar och små galoppvolter. Superfin i vänster men fortfarande är det lite jobbigt i höger. I traven var hon väldigt duktig och gick stadigt i den låga formen även när vi bytte varv och i avsaktningar och igångsättningar :) Det regnade en del men det märktes liksom inte när hon var så fin :)
Sedan bytte jag om till springdojjorna och sprang två varv på slingan. Det är 3,4 km. Det gick bra men var inte direkt roligt!
När jag kom hem hade M spikat upp panelen som jag målade i går och grundmålat massa ny. Det blir så fint!

Vi åt lunch och sedan fick vi faktiskt tända en brasa för det var så himla ruggigt. Det är mysfaktor det! men i Juli... Hoppas det blir lite varmare i morrn.
Jag lagade körrfärspaj till middag, den var helt okej men smakade inte så mycket. Har varit sjukt trött sedan jag kom hem från stallet. Har till och med somnat till en stund i fåtöljen här på eftermiddagen :)

Anton och jag när vi vilade lite häromdan
Kusinerna Thyra och Vilma i nån sorts dans

Hemma hos Hans och Jill och Stina i gårkväll :)


 Den stolta stora kusinen med Stina i knät! Gissa om vi har fått höra det många gånger sen...? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar